دومین بازار تماشا و خنده در صحنه هشتم برگزار شد

دومین بازار تماشا و خنده در صحنه هشتم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ دومین جلسه از سلسله جلسات آموزشی «بازار تماشا» و هشتمین جلسه نمایشنامه‌خوانی طنز «خنده در صحنه» به همت دفتر طنز و گردانندگی علیرضا گیلانپور با حضور علاقه‌مندان به نمایش کمدی در سالن ماه برگزار شد.

هدف از برگزاری این این جلسه که برنامه نمایشنامه‌خوانی «خنده در صحنه» را با بازار تماشا ادغام کرده بود، نمایش یک نمونه نمایشنامه‌خوانی حرفه‌ای برای هنجویان و اعضای بازار تماشا بود.

هشتمین برنامه خنده در صحنه با نمایش‌نامه «پاداش جنگ» نوشته حسام نامی و کارگردانی علیرضا گیلانپور روز شنبه ساعت ۱۸در تاریخ ۲۸ بهمن ماه برگزار شد.

گزارش تصویری دومین بازار تماشا و خنده در صحنه هشتم
عکاس: محسن سیدی

 

دست‌اندرکاران نمایشنامه‌خوانی «پاداش جنگ» عبارت بودند از:
نمایشنامه‌نویس: حسام نامی
کارگردان: علیرضا گیلانپور

نقش خوانان:
فریبا دستوار
حمیدرضا مرادی
حسین اسدی
هادی شیرمحمدی

صحنه‌خوان: مریم حیدری
موسیقی: حسین کوشکانی

رضا گیلانپور در حاشیه این برنامه گفت: استقبال از نمایش‌نامه‌خوانی طنز و کمدی که بانی و تهیه کننده آن دفتر طنز است جای مباهات و خوشحالی دارد. وظیفه دفتر طنز اشاعه طنز سالم و خوب خندیدن و درست خندیدن و… است و دلیل استقبال از این برنامه فرهنگی و هنری درست‌خوانی و درست اجرا کردن است که توانست خود را در دل مخاطبان و علاقه‌مندان جای دهد.

او ادامه داد: خیلی از تماشاگران پیشنهاد دادند یک روز در ماه را اختصاص بدهید به نمایش‌نامه‌خوانی طنز. اگر دوستان تصمیم‌گیر تصمیم به برگزاری چنین برنامه‌ای نمایند به نظرم عالی است.

نمایش‌نامه پاداش جنگ به یک خانواده آمریکایی می‌پردازد که به اولین چیزی که فکر می‌کنند پول است. برای به دست آوردن پول دست به هر کاری می‌زنند چون در جامعه سرمایه‌‌داری تنها چیزی که می‌تواند مشکلات اقتصادی یک خانواده را رفع کند و به آنها آرامش ببخشد پول است.

گفتنی است بعد از نمایش نامه‌خوانی طنز پاداش جنگ، کلاس بازار تماشا برگزار شد و نمایشنامه اجرا شده با کمک علاقه‌مندان و کارشناسان حاضر نقد و بررسی شد و نکات آموزشی و راه‌بردی برای حاضران گفته شد.

پایان

برای آگاهی از سایر برنامه‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320391
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.