در حلقه رندان ۱۸۰ برگزار شد

در حلقه رندان ۱۸۰ برگزار شد

صد و هشتادمین شب شعر طنز «در حلقه رندان» در آخرین یکشنبه ماه آبان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، این شب شعر، روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ میزبان علاقه‌مندان به شعر و طنز بود.

شاعران و طنزپردازانی از بوشهر مهمانان ویژه این شب شعر طنز بودند و در کنار جمع دیگری از طنزپردازان به شعرخوانی طنز پرداختند.

بخشی از برنامه در حلقه رندان ۱۸۰ نیز به رونمایی از سه کتاب تازه منتشر شده امید مهدی‌نژاد اختصاص داشت.

همچنین اجرای این برنامه هم بر عهده سعید بیابانکی بود.

در این جلسه در بدو ورود، از حاضرین خواسته شد که تا آخر برنامه مصرع «چه خوش باشد پرستارم تو باشی» را کامل کنند. در انتهای برنامه نیز به برگزیدگان به قید داوری و در نهایت به قید قرعه کتاب طنز هدیه داده شد.

گفتنی است ورود به این برنامه برای همه آزاد و رایگان بود و برای شرکت در برنامه‌های دفتر طنز نیازی به تهیه بلیت نیست.

شب‌های شعر طنز «در حلقه زندان» نخستین و مهم‌ترین شب شعر طنز در کشور است. برگزاری این شب‌های شعر به همت زنده یاد ابوالفضل زرویی که نخستین مدیر دفتر طنز حوزه هنری بود انجام گرفت. مرداد ماه ۱۳۸۰ حوزه هنری شاهد اجتماع طنزپردازانی بود که تا پیش از آن تریبونی رسمی برای قرائت آثار خود نداشتند.

البته در این باره که در حلقه رندان چه تأثیراتی بر جریان شعر رسمی طنز گذاشته است،‌ سخن بسیار است و این مختصر جای اشاره به آن نیست.

دفتر طنز حوزه هنری که آموزش طنز و کمدی را یکی از اهداف جدی خود می‌داند در کنار برگزاری شب شعر طنز و آشنایی مخاطبان به شعر طنز جلساتی دیگری مانند جلسه نقد و بررسی آثار طنز «دگرخند»، جلسات نمایشنامه‌خوانی طنز «خنده در صحنه»، نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های کمدی «نور، صدا، دوربین، خنده» و… را برگزار می‌کند.

پایان

برای مطالعه سایر مطالب مشابه اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319594
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.