در حلقه رندان ۱۷۴ برگزار شد

در حلقه رندان ۱۷۴ برگزار شد

صد و هفتاد و چهارمین شب شعر طنز در حلقه رندان، عصر ۳۰ بهمن ماه با شعرخوانی شاعران طنزپرداز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، نشست ۱۷۴ در حلقه رندان عصر ۳۰ بهمن با اجرای عبدالله روا و شعرخوانی شاعران طنزپرداز برگزار شد که شاعرانی از استان فارس نیز مهمان ویژه این شب شعر بودند و محمد شعبان‌پور هم با موضوع اقتصاد و گرانی و عیدی کارگران استندآپ کمدی اجرا کرد.

در تازه‌ترین شب شعر در حلقه رندان، محمد سلامی، حسن ملکان، امین شفیعی و ناهید رفیعی شعر طنز و مریم حسن‌نژاد نثر طنز خواندند. همچنین استاد اکبر کتابدار برخی از تکنیک‌های طنزپردازی را برشمرد.

عبدالرضا قیصری، پدرام اکبری، حمیدرضا مولا و محمد قریشی نیز از شیراز مهمانان ویژه این برنامه بودند که به شعرخوانی طنز پرداختند.

به گزارش سایت حوزه هنری مدیر دفتر طنز حوزه هنری، برگزارکننده شب شعر «در حلقه رندان»، معتقد است که این رویداد ادبی به عنوان نخستین شب شعر طنز کشور، درد و رنج مردم جامعه را با لبخند و به زبان طنز بیان می‌کند.

عباس حسین نژاد مدیر دفتر طنز حوزه هنری، در حاشیه صد و هفتاد و چهارمین برنامه «در حلقه رندان» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد گفت: «در حلقه رندان» نخستین شب شعر طنز ایران است که بیست سالی است، برگزار می‌شود و در طول این سال‌ها توانسته شاعران طنز زیادی را تقدیم جامعه ادبی ایران کند.

وی ورود بسیاری از شاعران جدی به عرصه شعر طنز را از دستاوردهای «در حلقه رندان» دانست و افزود: در حلقه رندان در حوزه زبان فارسی و توسعه طنز کمک زیادی کرده است. این برنامه با ابوالفضل زرویی نصرآباد شروع شده و امروز نوبت به اینجانب رسیده است.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری اظهار کرد: در حلقه رندان تلاش کرده با شعر طنز، حرف‌های جامعه را بیان کند و از درد و حرف مردم بگوید.

وی یادآور شد: این برنامه روزگار پررونق‌تری داشته و امروزه به دلیل توسعه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و فراخ‌تر شدن عرصه عرضه شعر طنز، کم رونق‌تر شده است. در این دوره به لحاظ اینکه طنزپردازی تبدیل به امر سخت‌تری نسبت به قبل شده، کار ما نیز دشوارتر شده اگرچه ما در تلاش هستیم به طنزی که آرامشی در مردم ایجاد کند، حرف مردم را مطرح کند و با آدم‌های مسئول را بیدار کند بپردازیم.

حسین نژاد تاکید کرد: اگر در حلقه رندان را یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های طنز در کشور به شمار آوریم این رویداد ادبی توانسته بسیاری از شاعران جدی‌سرای را به سراغ طنز بیاورد تا آن‌روی طنازانه خود را نشان دهند و بتوانیم از روحیه شعری آن‌ها بهره ببریم.

وی طنز را انتقاد به شیوه فرزانگان دانست و تصریح کرد: این نوع انتقاد در حلقه رندان در حال وقوع است یعنی آنچه که ما از یک انسان فرهیخته انتظار داریم و اینکه فرد به بیان درد و رنج با لبخند بپردازد و فرزانگی خود را حفظ کند همین رویدادی است که در حلقه رندان رخ می‌دهد.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری بیان کرد: تاثیر «در حلقه رندان» و فضای دفتر طنز تا این حد بوده که امروزه در برخی از دانشگاه‌ها رشته طنز تدریس شود و طنز در پایان نامه‌ها اضافه شده است. همچنین در بسیاری از استان‌ها حلقه‌‎های شعر طنز فعال است و این باعث افتخار است که موج و حرکت اول درون دریای بزرگ ادبیات توسط دفتر طنز حوزه هنری انداخته شده است.

وی گفت: ما از کسانی که حس طنزپردازی، اجرا و برگزاری طنز دارند دعوت می‌کنیم تا به دفتر طنز بیایند تا یک اتفاق خوب را در عرصه لبخند، رقم بزنیم.

پایان

برای مطالعه سایر مطالب مشابه اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317413
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.