تعبیر خواب آلودگی هوا چیست؟

تعبیر خواب آلودگی هوا چیست؟

نویسنده: سبحان ملک محمدی

هر روزی از هفته دید، برود استغاثه کند که تا آخر هفته دهانش مسواک خواهد شد.

تعبیر خواب آلودگی هوا

جابر مغربی گوید:

اگر بیند که هوا را آلوده ‌نمودی، چون همت ورزیدن به استعمال دخانی‌جات، دلیل که او را به دیگر مردمان، سود نرسد و اگر بیند کسی هوا را آلوده کرد و او را از آلودگی، رنجش خاطر افتاد، دلیل کند بر فداکاری و از خود گذشتگی.

اما اگر دید به اتفاق کسی، جهد دارد به آلوده‌سازی شهر، مدیر و متصدی شود. البت این سِر، بر کسی آشکار نکند تا حُکمش بخورد. وقتی حکمش خورد، آلودگی را چاره نکند، که آبادی را مسائلی است بس مهم‌تر.

راهکار آلودگی هوا

بدان که مُعبّران را در این خلاف است و بعضی چون حاضر مشرقی گویند؛ اگر دید آلودگی را چاره کند، سامانه‌ی بارشی در پیش است. یقه اسکی از گنجه درآورد.

اگر دید آلودگی بیش شد، دلیل بر تعطیلی امور باشد. مقصدی خوش آب و هوا برگزیند لیکن مَپ را چک کند تا در تیرافیک نیفتد.

چاره‌ای جز این نباشد که اگر بود پیشینیان می‌کردند.

برخی چون ناصر بندری گویند؛ اگر زنی در خواب دید، هوا پاکیزه شده، فردا روز، طرح تیرافیک از دم در منازل آغاز شدی. شوی را بدون اتول به سوی پیشه روانه کند و جهت استعمال بنزین ذخیره شده برای عصر، برنامه دور دور چیند که پاکیزگی صبح، انگار نه انگار شود.

برخی دیگر مانند مادرِ پارگی نیز معتقدند؛ اگر شنبه خواب دید هوا را غبار بسیار است، برود استغاثه کند که تا آخر هفته دهانش مسواک خواهد شد.

اگر یکشنبه دید، برود استغاثه کند که تا آخر هفته دهانش مسواک خواهد شد.

اگر دوشنبه دید، برود استغاثه کند که تا آخر هفته دهانش مسواک خواهد شد.

اگر سه‌شنبه دید، برود استغاثه کند که تا آخر هفته دهانش مسواک خواهد شد.

اگر چهارشنبه دید، (چه خبر است!) به خودش شک کند. زیرا حتی اگر این را در یک متن طنز تکرار نمودی، مخاطب خسته شدی و ول کردی و به خاندان نگارنده فحش و فضیحت حوالت کردی. چگونه او پنج شب دیدی و ول نکردی.

اگر پنج‌شنبه باز دید، بار و بندیل سفر جمع کند.

اگر جمعه دید، نحوست است. آلودگی در روز تعطیل هیچ شگون و فایده ندارد که آتیه را نیز اوضاع به همین منوال باشد.

مسئول آلودگی هوا

ناظرِ زندگی گوید: هر کس در خواب بیند چند آبادی آلوده شد، اگر مرد بود بر سه وجه است: اول پیشرفت و توسعه، دُیُّم گستردگی سفره، سِیُّم پرخوری.

اگر اول ماه خواب دید، پیشرفت است و توسعه. خوشحال باشد که توسعه را بدون کثافت‌کاری نباید. لکن مازوتِ مازاد بر نیاز نسوزاند که مازوت سرد مزاج است و عامل اسهال. بنزین احسن را نیز هیچ سراغ نگیرد که آمد ندارد (چون تحریمیم).

اگر وسط ماه دید، گستردگی سفره است. بلادش کبیر می‌شود که غربیان آن را متروپل گویند. باز خوشحال شود لکن در حاشیه بلاد نیز بیمارستان و مسجد و مکتب و دانشگاه و شغل و شهربازی و رستوران و غیره و ذلک بنا کند تا خلق الله را اسیر و ابیر شدن نشاید. اتول خوب تولید نکند که کسبش خراب شود.

اگر آخر ماه دید، (چه غلط‌ها!) پرخوری انتهای بُرج بس ناشایست و بی‌اعتنایی به حساب بانکی باشد. بد یُمن است و ماه بعد نحسی ‌آورد. پس از بیداری قِی کرده تا اطعمه جملگی بیرون جهند و نحسی به در شود.

اگر زن بود، به کتف چپ گیرد و دوباره بخوابد که خواب زن چپ است.

شاطر هفتگی معتقد است؛ در کل، هوای آلوده دیدن در خواب، مخمصه و مسئولیت در زندگی است و آن را هیچ چاره نباید.

خودش را درگیر این و آن نسازد. خودروساز را گوید تا خودروی دوزاری پدید آورد. بنزین‌ساز را گوید تا بنزین مُهوِّع مهیا کند. کارخانه‌جات را به سوی سوخت فسیلی سوق دهد و هر که به مؤاخذه برخاست، همه را به جان هم اندازد و هیچ گردن نگیرد.

اگر معترض در خواب گفت: «بروید از ممالک دیگر بیاموزید!» در همان خواب، یک یه‌تاپرنده به او حوالت کند تا زین پس جرئتِ نصیحت مسئول نکند.

پایان

برای مطالعه سایر مطالب اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319783
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.