کارگاه تحلیل موقعیت کمدی به همراه نمایش فیلم در چهارمین رویداد آموزشی طنز قلمه

کارگاه تحلیل موقعیت کمدی به همراه نمایش فیلم در چهارمین رویداد آموزشی طنز قلمه

دومین جلسه از سری کارگاه‌های حضوری چهارمین رویداد آموزشی طنز قلمه با تدریس داوود امیریان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، روز چهارشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۲، دومین جلسه از سری جلسات کارگاه‌های حضوری، کارگاه «تحلیل موقعیت کمدی» با تدریس داوود امیریان برگزار شد.

در این جلسه سکانس‌هایی از فیلم سینمایی «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی نمایش داده شد و داوود امیریان موقعیت‌های کمدی این فیلم را تحلیل کرد.

او با اشاره به اهمیت زبان تصویر گفت: «بعضی از اطلاعات و گره‌های فیلم با زبان تصویر به مخاطب ارائه می‌شود که می‌تواند در پیش‌برندگی داستان مهم باشد.»

همچنین معتقد بود که تکرار در طنز در این فیلم به خوبی دیده می‌شود. او در این‌باره گفت: «تکرار بعضی کارها مثل پرت کردن دمپایی، باز و بسته شدن در و تکرار یک‌سری جملات می‌تواند برای مخاطب طنز ایجاد کند و از نکاتی است که می‌توانید در کارهای‌تان از آن استفاده کنید.»

امیریان با اشاره به اینکه «خجالت نکش» یکی از فیلم‌های نجیب سینمای ایران است، گفت: «با وجود آنکه در بعضی قسمت‌های این فیلم شوخی‌های جنسی هم وجود دارد، می‌توان این فیلم را با خانواده تماشا کرد.

اما یکی از ضعف‌های «خجالت نکش» ریتم فیلمنامه است که در بعضی قسمت‌ها افت و خیزهای زیادی پیدا می‌کند و برخلاف فیلم‌هایی مثل «مارمولک» و «خوب، بد، جلف»، ریتم مشخص و یکسانی ندارد.»

داوود امیریان در انتها از حاضران خواست که داستانی بر اساس فیلمنامه «خجالت نکش» بنویسند و یا آن را بر اساس ذهنیت خودشان ادامه دهند.

در پایان جلسه، زمانی به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد.

پایان

برای آگاهی از سایر اخبار رویداد قلمه اینجا کلیک کنید

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320464
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.