اولین جلسه گردهمی «طنزآمیز» برگزار شد

اولین جلسه گردهمی «طنزآمیز» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری اولین نشست گردهمی طنز دیروز و امروز با عنوان «طنزآمیز»، روز دوشنبه، بیست و سه بهمن ماه سال ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۷ برگزار شد.
دکتر اسماعیل امینی که مسئولیت ادارۀ این جلسات را بر عهده دارد، در ابتدای کلاس با این پرسش که «آیا در پیشینه زبان و ادبیات فارسی، طنز وجود داشته یا صرفا مختص دورۀ معاصر است؟» بحث خود را آغاز کرد.
در ادامه و در گفتگو با حاضران در جلسه،تفاوت‌های طنز در اصطلاح عمومی و علمی به بحث گذاشته شد. همچنین دکتر امینی با دسته‌بندی شگردهای خلق طنز به سه گونۀ «طنز در ساختار»، «طنز در کلام» و «طنز در موقعیت» نکاتی را برای مخاطبان بازگو کزدند.بخش بعدی جلسه به خواندن نمونه‌هایی از حکایت‌های طنزآمیز کتاب «بوستان سعدی» اختصاص داشت که به اقتضای مطالب، مثال‌های گوناگونی از طنز در ادبیات کلاسیک، برای علاقه‌مندان به طنز دیروز گفته شد.
در پایان کلاس فرصتی برای پرسش و پاسخ در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت. همچنین مطالعۀ کتاب «طنز و طنزپردازی در ایران» نوشته دکتر حسین بهزادی اندوهجردی، به علاقه‌مندان به نویسندگی و پژوهشگری در زمینه طنز پیشنهاد داده شد.

اگر علاقمند به شرکت در جلسات گردهمی طنزآمیز هستید کافی‌ست روزهای دوشنبه هر هفته، در اجتماعات ۴۰۲ که در طبقه چهارم ساختمان حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ است، حضور بهم برسانید، در ضمن ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

واحد آموزش دفتر طنز حوزه هنری شماره تماس ۹۱۰۸۸۵۰۳ را جهت کسب اطلاعات بیشتر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

دفتر طنز حوزه هنری که آموزش طنز و کمدی را یکی از اهداف جدی خود می‌داند در کنار «گردهمی طنز» جلسات دیگری مانند «مکتب‌خانه طنز»، شب شعر «در حلقه رندان»، جلسه نقد و بررسی آثار طنز «دگرخند»، جلسات نمایشنامه‌خوانی طنز «خنده در صحنه»، نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های کمدی «نور، صدا، دوربین، خنده» و… را برگزار می‌کند.

پایان

برای آگاهی از سایر برنامه‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320336
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.