آرژانتین قهرمان جهان شد تا مردمش بیایند وسط و مجلس را گرم کنند

آرژانتین قهرمان جهان شد تا مردمش بیایند وسط و مجلس را گرم کنند

به مناسبت اتفاق میمون و مبارک قهرمانی تیم ملی آرژانتین در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر یک معرفی از این کشور کار کردیم به امید آنکه مورد پسند آقایان مسی، باتیستوتا و آلفردو دی‌استفانو قرار بگیرد.

نویسنده: مریم نظام دوست

آرژانتین قهرمان جهان شد

آرژانتین اگرچه که در لیست کشورهای آمریکای لاتین قرار دارد اما مردم آن به شدت اروپایی‌اند.

سال‌ها پیش، وقتی اسپانیایی‌ها خیلی حوصله‌شان سر رفته بود و سنگینی غروب جمعه اذیتشان می‌کرد، هوس کردند آرژانتین را کشف کنند و با خواهر و مادر آرژانتینی‌ها وصلت کنند.

به این ترتیب رفته‌رفته سرخپوست‌های آرژانتینی، سفید و بلوند و چشم آبی شدند. برای مثال اگر دقت کنید، چشم‌های لیونل‌مسی زیر نور خوشید به آبی می‌زند.

(الکی گفتم) آرژانتینی‌ها نه تنها خوشگلند که خیلی هم تحصیلکرده و پولدار و همه‌چیزتمامند و گزینه‌های خوبی برای ازدواج هستند. اما حیف که خیلی دورند.

بوئنس آیرس پایتخت آرژانتین است.

اگر توفیق شود و در خیابان‌های این شهر قدم بزنید، زن‌ها و مردانی را خواهید دید که بدون اینکه ملاحظه جمع را بکنند می‌آیند وسط و مجلس را گرم می‌کنند.

تانگو رقص مورد علاقه طبقه اجتماعی فرودست و یارانه‌بگیر در آرژانیتن است.

نقشه آرژانتین شبیه یک جوجه‌تیغی منظم و وسواسیِ مغرور است.

از آنجا که آرژانتین از خودشان است، بحران و تحریم و شرایط حساس کنونی در آن معنی ندارد. از این رو جوان‌های آرژانتینی بیکار و علاف نیستند.

سر شب که خسته و کوفته به خانه برمی‌گردند، شامشان را می‌خورند، جومونگ‌شان را می‌بینند، مسواکشان را می‌زنند و ساعت ۹ شب می‌خوابند تا فردا به‌موقع سر کار خود حاضر شوند.

مبارزترین و معترض‌ترین جوان آرژانتینی چگوآرا بود که روحش شاد و یادش گرامی باد.

آب و هوای آرژانیتن به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد متنوع و بلاتکلیف است و به گفته مجریان تورهای خارجی طبیعت آن به حدی شگفت‌انگیز است که گردشگری در آن کار یک روز و دو روز نیست.

قشنگ باید بری بمونی. در سال ۱۳۴۶، دولت ایران و آرژانتین تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند.

طی این تفاهم‌‌نامه ایران به آرژانتین و متقابلاً آرژانتین به ایران ابراز علاقه و مهر و دوستی کردند و قرار شد روابط فرهنگی خود را بسط و توسعه دهند.

به همین مناسبت ایرانی‌ها نام یکی از میادین اصلی شهر تهران را آرژانتین گذاشتند و آرژانتینی‌ها هم مهمترین میدان کشور خود را به اسم ایران تغییر دادند اما احتمالا مردم هنوز آن میدان را به اسم سابق خود یعنی شهیاد صدا می‌زنند.

پایان

برای مطالعه سایر مطالب اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317012
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.