حسن توفيق درگذشت

 

حسن توفيق (متولد ?? اسفند ????) از مديران مسوول نشريه طنز «توفيق» و بزرگ‌ترين برادر از برادران توفيق بود که دوره سوم اين مجله را منتشر کردند. او به مدت ?? سال مديريت نشريه «توفيق» را برعهده داشت.

برگزاري اولين دوره کلاس‌هاي آموزشي کاريکاتور در ايران و سازمان‌دهي کردن تيم کاريکاتور توفيق، از نوآوري‌هاي حسن توفيق است. ايشان بعد از ظهر يکشنبه (?? خردادماه ????) بر اثر ايست قلبي در بيمارستان آسياي تهران درگذشت. روحش شاد و يادش گرامي باد.

 

کاظم موسوي بجنوردي رئيس مرکز دايره المعارف بزرگ اسلامي در پيامي به مناسبت درگذشت حسن توفيق تسليت گفت. متن اين پيام به شرح زير است:

 

«بازگشت همه به سوي اوست

با نهايت تأسف و تأثر اطلاع يافتيم که آقاي حسن توفيق، از بنيادگذاران نشريه پرآوازه توفيق، يکشنبه ?? خرداد (????) به جهان ديگر رهسپار شد. سابقه ديرين او و اعضاي خاندان جليل توفيق در مطبوعات ايران، بي گمان چشمگير و پايدار است و همچون فصلي درخشان در تاريخ و فرهنگ ايران و زبان فارسي ثبت و ضبط شده است. رحمت واسعه خداوند بر او باد.
اينجانب از سوي اعضاي شوراي عالي علمي مرکز دايره المعارف بزرگ اسلامي، اين ضايعه بزرگ را به خانواده، بستگان آن مرحوم و جامعه فرهنگي کشور تسليت مي‌گويم و براي بازماندگان شکيبايي و بردباري مسالت دارم.»

سيد عباس موسوي، سخنگوي وزارت خارجه کشورمان نيز در توييتي نوشت: «حسن توفيق ، توفيق بزرگي براي ايران بود. مجله طنز او، از تجربه‌هاي ماندگار عرصه طنز و کاريکاتور مطبوعاتي است. گرچه «توفيق» به محاق توقيف رفت اما پس از انقلاب به همت «گل‌آقا» حياتي دوباره يافت. درگذشت اين کاريکاتوريست پيشکسوت را به خانواده محترم و اهالي رسانه و هنر تسليت مي گويم.»

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313344
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.