تحليل نمايشنامه خرس از چخوف

هشتادمين جلسه مکتب‌خانه طنز به صورت آنلاين برگزار شد. علاقمندان به طنز و طنزنويسي از سراسر ايران در اين جلسه شرکت کردند و نظرات مختلف را شنيدند.

موضوع اين جلسه تحليل نمايشنامه خرس اثر آنتون چخوف بود. شرکت‌کننده‌ها هر کدام ديدگاه و نظرات خود را درباره اين نمايشنامه کمدي عنوان کردند.

 

وقتي درباره کتاب يا داستاني نظرات مختلفي ارائه مي‌شود در درک و فهم بيشتر موضوع و ديدن جوانب مختلف داستان کمک بسيار بزرگي مي‌کند. همچنين مي‌تواند ظرافت‌هاي يک طنزنويس در خلق يک اثر را نشان دهد.

 

در اين جلسات قرار است هر بار راجع به داستاني طنز يا نمايشنامه‌اي کمدي صحبت شود و نظرات مختلف راجع به آن گفته و شنيده شود. داستان‌هايي از طنزپردازان معروف و شناخته‌شده ايراني يا اثري از نويسنده‌اي خارجي که شايد بارها و بارها روي پرده تئاتر رفته و به نمايش درآمده است.

 

 

درباره نمايشنامه خرس اثر آنتون چخوف

 

نمايشنامه خرس از آن دست نمايشنامه‌هايي است که در دهه‌هاي مختلف و توسط بازيگران و هنرمندان متعددي روي صحنه تئاتر کشور اجرا شده و بارها و بارها نيز نقد و بررسي قرار شده است.

 

اين نمايشنامه که به گفته منتقدان چخوف، در زمره نمايش‌هاي کمدي- درام قرار دارد، مانند اغلب آثار چخوف، مملو از نيش‌ و کنايه‌ها و ظرايفي است که در پوشش يک درام ظاهرا غيرعاشقانه، به سرانجامي عاشقانه ختم مي‌شود.

 

سميرنوف مرد متمولي است که بعد از مشکلات مالي شديدي که برايش پيش آمده، براي دريافت طلبش به خانه يکي از بدهکارانش که هفت‌ماه از مرگ او مي‌گذرد، مي‌رود.

 

ولي همسر او که اکنون مسئوليت پرداخت بدهي‌‌هاي شوهرش را دارد، ‌حاضر به پرداخت پول به طلبکار نمي‌شود و اين آغاز يک درگيري بزرگ با پاياني غيرمنتظره براي همه است.

 

 

«????‌???? ???» نام ????? ????‌??يي ??? ?? ?? ??? ???? ??? ???? ???ي و با مديريت رضا ساکي براي آموزش طنزنويسي به ويژه نثر و داستان طنز براي دوستداران ادبيات و طنز برگزار مي‌شود.

 

 

 اين برنامه را از اينجا  ببينيد.

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313486
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.