برنامه ویدیو چک و مطالبه‌گری با زبان طنز

برنامه ویدیو چک و مطالبه‌گری با زبان طنز

نویسنده: سارا ملاعباسی

با توجه به اتفاقات و حواشی که در حوزه ورزش وجود دارد و بسیاری از مردم اخبار داخلی و خارجی مربوط به آن را دنبال می‌کنند، ساخت برنامه‌ای با رویکرد انتقادی و با زبان طنز برای علاقه‌مندان این حوزه دیدنی و قابل توجه است.

برنامه ویدیو چک به کارگردانی مجتبی آذری و اجرای عبدالله روا یکی از تولیدات شبکه ورزش است که هفته‌ ای یکبار و به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه ورزش پخش می‌شود.

این برنامه که نزدیک به شش سال از پخش اولین قسمت آن می‌گذرد در بخش‌هایی کوتاه سراغ حواشی ورزشی در ایران و جهان رفته و آن را نقد می‌کند.

پوشش دهی اخبار ورزشی با آیتم‌های متنوع

یکی از نکاتی که ویدیو چک را دیدنی می‌کند آیتم‌ها و بخش‌های طراحی شده آن است؛ آیتم‌هایی مثل «تقدیم هفته»، «مصاحبه با مردم»، «خبرهای خوب هفته»، «سوتیو چک» و یا آیتم قبل از شروع برنامه که هر کدام با اخبار روز همخوانی دارند و به نوعی دغدغه بیننده محسوب می‌شود.

از طرفی با آنکه این برنامه هفته یک بار پخش می‌شود، اخبار گلچین و به‌روز مربوط به همه رشته‌های ورزشی را در خود دارد و فقط به فوتبال محدود نمی‌شود.

همه چیز کنایه آمیز و کمدی است

از نکات قابل توجه ویدیو چک وجود شوخی در جزئیات و بخش‌های کوچک برنامه است. از سوال پیامکی هفته تا موسیقی و سکانس‌هایی که بعد از هر پلان پخش می‌شود.

همه آنها نوعی و انتقادی را در خود دارند که به طور مستقیم و غیر مستقیم بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین نحوه اجرای عبدالله روا، ارتباط او با اعضای پشت صحنه و انتقادهای بجا در برنامه که باعث همراهی مخاطب در زمانی کوتاه می‌شود، از نقاط قوت این برنامه است.

به طور کلی ویدیو چک را می‌توان یکی از برنامه‌های طنز در حوزه ورزش نام برد که این روزها مخاطبان و بینندگان خاص خودش را دارد و تا به حال مشابه آن حوزه ورزش دیده نشده است.

گفتنی است طبق برنامه هرسال، در ماه‌های سوگواری محرم و صفر این برنامه پخش نمی‌شود.

پایان

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=316537
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.