اميني: طنز از جنس حکمت است


به گزارش دفتر طنز، اين شاعر و نويسنده طنزپرداز با اشاره به اين که طنز حاصل تفکر است و تنها حاصل بازي با کلمات نيست، عنوان کرد: بسياري از شوخي ها و مطايبه ها هدف دارند، اما طنز نکاه عميق تري به موضوعات دارد و طنزپرداز انديشمندانه به جهان مي نگرد و مي توان گفت طنز از جنس حکمت است.

اميني نگاه نويسنده طنز را متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: طنزپرداز به زواياي نامکشوف توجه مي کند و اين موضوع مي تواند باعث شود تا ديگر هنرها از طنز ايده بگيرند.

او افزود: برخي نوشته هاي طنز تنها به صورت نوشته مورد استفاده هستند، اما مي توانند ايده براي خلق ديگر آثار هنري بدهند.

وي درباره کوتاه نوشت در طنز نيز گفت: نوشتن و خواندن کوتاه نوشت برخلاف چيزي که مخاطبان تصور مي کنند سخت تر از قالب هاي ديگر طنز است، کوتاه نوشت براي افراد فرهيخته و اهل ادبيات است و براي مخاطبان معمولي که از حوزه هاي ادبي دور هستند قابل درک نيست.

اين طنزپرداز با اشاره به اين که کوتاه نوشت متفاوت از مقوله جوک و پيامک هاي طنزآميز است، عنوان کرد: کوتاه نوشت تمرکز مي خواهد و کسي که شتابزده صفحات اينترنت و تيتر اخبار را مي خواند نمي تواند با کوتاه نوشت ارتباط برقرار کند.

اميني ادامه داد: در نشريات زردي که منتشر مي شود مي توان مشاهده کرد که تعداد زيادي پيامک هاي طنز و شوخي با سرعت بالا منتشر مي شود، در حالي که طنز حاصل تفکر است.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312197
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.