چهل و هشتمين محفل قمپز برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومي دفتر طنز حوزه هنري، چهل و هشتمين محفل طنز قمپز با حضور ناصر فيض، عباس احمدي، طنزپردازان استان قم و جمع پر شور علاقمندان به طنز با ويژه موضوع شب چله شامگاه چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

در ابتداي اين محفل ناصر فيض مدير دفتر طنز حوزه هنري با اشاره به استقبال علاقمندان از محفل قمپز، گفت: «قمپز يکي از جلساتي ا‎ست که وقتي در راه آن هستي نگراني مبادا دير برسي و بخشي از آن را دست بدهي. اين محفل در تمام کشور شناخته شده‌است و از تمام وجناتش ذوق و سليقه پيداست. از اسمي که برايش انتخاب شده يا اسمي که بر جشنواره طنزش با نام «سوهان روح» گذاشته‌اند تا طنزپردازاني که براي ارائه آثارشان در اين محفل حاضر مي‌شوند.»

وي در بخش ديگري از اين محفل درباره لزوم حفظ زبان‌ها و خرده فرهنگ‌هاي محلي گفت: «از ويژگي‌هاي آثار ادبي و در اينجا طنز با زبان محلي اين است که در آينده مي‎توان کلمات و اصطلاحات رايج بين مردم را از اين آثار احصا و استخراج کرد تا به اين وسيله حفظ شود، در خصوص فرهنگ و زبان، صرف انتقال سينه به سينه کافي نيست چرا که ممکن است در يک تقطيع نسلي از بين برود و اثري از آن نماند. پاسداران زبان فارسي نه تنها زبان‌ها که خرده فرهنگ‌ها را حفظ مي‌کنند.»

در چهل و هشتمين محفل قمپز يحيي سلطاني، ريحانه فرزي، رضا عيوضي، حسين زارعي، حسين فيض اخلاقي، نعيمه وافي، حسن بشتاب، مهدي اميني تامه، سعيد تارم، حسين صادقي، محمدحسين مهدويان، سيد شهاب جدا، سيد محمدجواد يثربي آثارشان را با موضوع آزاد و يا ويژه موضوع برنامه براي حاضران خواندند. علاوه بر شعر و نثرخواني طنزپردازان قمي و کارشناسي آثار ارائه شده توسط ناصر فيض، پخش نماهنگ‌ طنز و پرده‌خواني طنزآميز توسط امير شفيعي از جمله بخش‌هاي اين محفل بود. با اعلام دکتر عباس احمدي مجري برنامه و مسئول دفتر طنز حوزه هنري قم، محفل چهل و نهم قمپز پس از ايام فاطميه برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313176
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.