نخستين محفل طنز شکرپنير برگزار شد

 

به همت حوزه هنري خراسان شمالي، نخستين محفل طنز «شکرپنير» با حضور بزرگان طنز استان و قاسم رفيعا از طنزپردازان شناخته شده در حوزه نظم و نثر برگزار شد.

اين مراسم  با يادبود و بزرگداشت استاد ابوالفضل زرويي نصرآباد آغاز شد. محفل شکرپنير با برنامه‌هايي نظير نواختن موسيقي سنتي، خوانش گروهي داستان‌طنز، استندآپ‌کمدي و شعرخواني شاعران جوان استان، برگزار و با استقبال مردم روبه‌رو شد.

قاسم رفيعا، شاعر و طنزپرداز، در اين مراسم عنوان کرد: قبل از اين مراسم از فعالان حوزه طنز خراسان شمالي تنها مهرداد صدقي و کتاب‌هايش را مي‌شناختم، اما امشب متوجه ظرفيت عظيم اين استان در حوزه شعر طنز شدم و بسيار خوشحالم که با شاعران جوان استان در اين حوزه آشنا شدم.

سيد باقر سيدي‌زاده، مسئول واحد آفرينش‌هاي حوزه هنري در حاشيه مراسم در مورد ايده برگزاري محفل طنز عنوان کرد: ايده اين محفل زماني به وجود آمد که مراسم «حلقه رندان» به همت حوزه هنري خراسان شمالي در هفته انقلاب اسلامي برگزار شد.

وي با اشاره به اينکه اين مراسم با استقبال بسيار باشکوه روبه‌رو شد و مهمانان کشوري ما هم شگفت‌زده از حضور مردم بودند، افزود: اين حضور، نشان‌دهنده ارتباط مردم با ادبيات طنز است و بعد از آن به دنبال فراهم‌آوردن مقدمات و برنامه‌ريزي براي محفل طنز بوديم که امشب در دي‌ماه اتفاق افتاد.

سيدي‌زاده بيان کرد: اولين محفل «شکرپنير» با محوريت «حمايت از توليد و کالاي داخلي و انتقاد به واردات بي رويه» برگزار شد و ظرفيت طنز استان را به خوبي به نمايش گذاشت.

قرار بر اين است که به مناسبت چهل‌سالگي انقلاب اسلامي، محفل طنز «شکرپنير» هر ماه برگزار شود و سعي ما براين است که هر ماه مهمان ويژه داشته باشيم.

سيدي‌زاده ادامه داد: اين برنامه تنها محدود به حوزه ادبيات نيست و تمامي هنرمندان رشته‌هاي هنري نظير هنرهاي نمايشي، تصويري، تجسمي و… مي‌توانند در اين محفل شرکت کنند و محدويت سني نيز ندارد.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311243
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.