طنز در تلويزيون سنگين‌وزن مي‌شود

 

به گزارش دفتر طنز، مدير گروه فيلم و سريال شبکه تهران با اعتقاد بر اينکه برنامه‌هاي نمايشي با ساختار و مضمون طنز‌، همانند ديگر آثار مي‌تواند داراي طيف باشد‌، گفت:‌ طنز هم مي‌تواند نيش‌دار باشد و هم مي‌تواند طنزي صرف خنداندن باشد؛ اما طنز‌هاي که در سال‌هاي اخير از شبکه‌هاي سيما پخش شدند در رتبه‌ پايين‌تر قرار داشتند.

محمدرضا معصوم‌زادگان درباره‌ تصميم مديران شبکه‌ها در راستا شاد کردن فضا تلويزيون و ممنوعيت ساخت سريال‌هاي تلخ اظهار کرد: اين تصميم مديريتي درست است که توليد سريال‌هاي تلخ در سيما نداشته باشيم و استفاده از برنامه‌هاي نمايشي با ساختار و مضمون طنز را در دستور کارمان قرار دهيم‌؛ طنز نيز گونه‌اي از کارهاي نمايشي است که در همه‌ شبکه‌هاي تلويزيوني دنيا بايد وجود داشته باشد و در کنار ديگر گونه‌هاست که مي‌تواند رنگ آميزي خاصي را به شبکه‌ها بدهد. شرايط در حال حاضر به گونه‌اي است که جامعه نيازمند کارها طنز و شاد و مفرح است، در نتيجه توليد سريال‌هايي را در دستور کارمان قرار داده‌ايم که مردم از ديدن آنها لبخند بر لبانشان ظاهر شود.

مدير گروه فيلم و سريال شبکه تهران دربار‌ه‌ سنگين شدن وظايف سازندگان برنامه‌هاي طنز درباره اينکه صرفا سرگرمي را هدف قرار ندهند‌، اظهار کرد: توليد طنز با اهداف و رويکرد خاص و همچنين استاندارد بودن آن از جمله اهداف و دستورالعمل‌هاي مديران سازمان صدا و سيماست‌. طنز در مرحله‌ اجرا دچار تغييراتي شده و باعث مي‌شود بخشي از ايده‌آل‌هايمان با يکديگر متفاوت باشد‌، اما نگاه اصلي مديران در سيما اين است که طنز با استانداردهاي تلويزيوني و با استفاده از هنرپيشگان، واجد پيام‌هايي که صرف خنده در آن وجود نداشته باشد‌، است.

وي همچنين در پاسخ به اينکه چرا در برهه‌اي از زمان با افزايش چشمگير پخش سريال‌هاي طنز رو به ‌رو مي‌شويم‌، اما در طول سال با کمبود اين سريال‌ها مواجه هستيم، اظهار کرد: درست است که سيما در برهه‌اي از زمان با کمبود گونه‌هاي نمايشي طنز رو به رو بود اما به گونه‌ا نبود که جاي طنز از آنتن خالي باشد؛ البته زماني بود که طرح‌هايي تحت عنوان ۹۰ شبي طنز داشتيم که توسط گروه‌هاي خاصي توليد مي‌شد و پس از آن نيز گروه‌هاي ديگري براي توليد طنز آمدند‌. اما اکنون بر اساس تصميم مديريتي صحيحي که گرفته شده، نقش وزن طنز در برنامه‌هاي سيما پر رنگ‌تر و بيشتر خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311977
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.