ادبيات فولکلور؛ ظرفيتي خوب براي طنزپردازي است

به گزارش سايت دفتر طنز، غريب منوچهري يکي از برگزيدگان ششمين جشنواره طنز مکتوب گفت: اگر چه زبان هنر به ويژه طنز بايد زبان جهاني باشد اما آثار و ادبيات بومي و فولکلور مي‌تواند پتانسيلي براي فعاليت طنزپردازان باشد.

 اين در بخش فيلمنامه ششمين جشنواره طنز مکتوب افزود: تسلط در بيان از ارکان ارائه طنز است و آگاهي از ادبيات بومي کمک زيادي به طنز پردازان خواهد کرد. چراکه در اقوام مختلف مَثَل هاي مختص به منطقه و افراد وجود دارد که در صورت استفاده صحيح به منابع بسيار خوبي براي شناخت روحيات و ارتباطات بين انسان ها تبديل مي‌شود.

منوچهري به عدم استفاده مناسب از بوميت در برخي آثار به ظاهر طنز اشاره کرد و گفت: متاسفانه عدم شناخت کافي از ظرفيت هاي فرهنگي اقوام، فضاي مسموم جوک ها و لطيفه هاي قومي را به وجود آورده که منجر به عدم شناخت و نگاه سطحي به اين عنصر کارآمد در ادبيات طنز شده است.

اين فيلمنامه نويس جوان گفت: جشنواره تنها روزنه اميد هنرمنداني است که به تازگي وارد اين عرصه شده اند و از آنجا که متاسفانه جايگاه هاي ديگر عرضه و توليد آثار هنري براي افراد تازه کار وجود ندارد، لذا برگزاري جشنواره اي با موضوع طنز ضرورت بيشتري مي يابد.

 وي در خصوص فراگيري بيشتر جشنواره طنز مکتوب پيشنهاد داد: طنز خود به خود جذاب و گيراست و اگر خروجي اين جشنواره ها در  دسترس مردم قرار گيرد، مطمئنا صاحبان آثار بيشتر راغب به حضور در اين جشنواره و جشنواره هاي مشابه خواهند شد.

منوچهري در پايان گفت: تلويزيون در کشور ما تنها رسانه عمومي است که بيشتر افراد با آن سرو کار دارند، بنابراين اگر آثار اين جشنواره ها توسط تلويزيون مورد استفاده قرار گيرند، بسيار موثر خواهد بود. همچنين حضور بزرگان اين عرصه نه به عنوان داور که به عنوان شرکت کننده به اعتبار آن خواهد افزود.

منبع: روابط عمومي هفتمين جشنواره طنز مکتوب

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312126
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.