آثار زرويي شاخصي براي طنزپردازي

 

محفل شعر طنز سيزدهمين جشنواره شعر فجر با حضور شاعران طنزپرداز در شهر قم برگزار شد.

در اين محفل شاعراني همچون ناصر فيض، اسماعيل اميني، عباس احمدي، همايون حسينيان، نادر ختايي، سيد امير سادات‌موسوي، ، صابر قديمي، عليرضا لبش، اميد مهدي‌نژاد و شاعران استان قم شعرخواني کردند.

اسماعيل اميني طي سخناني از زنده‌ياد ابوالفضل زرويي نصرآباد گفت: انسان‌هاي بزرگ در هر حوزه‌اي که حضور دارند و کار مي‌کنند، شاخص مي‌شوند تا نشان دهند چه چيزي صحيح است و چه چيزي صحيح نيست. اين افراد مانند ستاره‌اند براي پيدا کردن راه، مانند پرچمي هستند براي گم نکردن مسير. آدم‌هاي بزرگ، تراز کار را بالا مي‌برند. مثلا اگر در شاعران انقلاب، سيد حسن حسيني، قيصر امين‌پور و علي معلم را نداشتيم، تراز به آدم‌هاي کم‌سواد و بي‌ذوق مي‌رسيد.

برخي افراد در داخل و خارج کشور هستند که تعهدي به ادب فارسي، فرهنگ، ‌ اعتقادات و حتي اخلاق و عرف معمول هم ندارند. ما گاهي سرافکنده مي‌شويم که ناممان به عنوان يک طنزپرداز در کنار اسامي آن‌ها قرار مي‌گيرد.

در ادامه اين محفل، مهدي قزلي، مدير عامل بنياد شعر و ادبيات داستاني، از ارسال نامه‌ درخواستي براي نام‌گذاري معبري به نام زنده‌ياد ابوالفضل زرويي نصرآباد در شهر يزد خبر داد و متن نامه را براي حضار قرائت کرد.

ناصر فيض، شاعر و طنزپرداز برجسته کشور سخنران بعدي اين مراسم بود.

وي ضمن اشاره به تاثيرگذاري ابوالفضل زرويي نصرآباد در حوزه شعر و طنز، گفت: ابوالفضل زرويي نهال طنز را در حوزه هنري کاشت و همچنان نگران رشد و بالندگي اين نهال بود. او با آثاري که از خود به جا گذاشت، مشخص کرد که شعر و طنز بايد چه ويژگي‌ها و چه معيارهايي داشته باشد. کارهاي او شاخصي است براي کساني که مي‌خواهند کار طنز کنند.

وي با تاکيد بر ارزش بالاي آثار زرويي نصرآباد، اضافه کرد: کدام شعر زرويي است که هم ظرفيت زبان فارسي را به رخ نکشد، هم ظرفيت فرهنگ و زبان مردم کوچه و بازار را در آن نبينيم و هم به اين زيبايي با خواص و عامه مردم ارتباط برقرار نکند؟ کاش شاعران جوان بدانند چه گنجي از ابوالفضل زرويي باقي مانده و به آثارش مراجعه کنند.

در ادامه اين محفل، کليپ شعرخواني ابوالفضل زرويي در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي پخش شد و از محمد زرويي برادر زنده‌ياد ابوالفضل زرويي نصرآباد به نمايندگي از خانواده او تقدير و تجليل شد.

محمد زرويي طي صحبت کوتاهي گفت: خدا را شاکرم که من را برادر ابوالفضل قرار داد و زير سايه او بزرگ شدم. قدردانش هستم که دوستان خوب و بزرگواري مثل شما عزيزان براي من به يادگار گذاشت. ان‌شاءالله توفيق داشته باشم و بتوانم به شما خدمت کنم و روسفيد بزرگي شما باشم.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312787
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.