کتاب لب خط قرمز با طنزهایی بدون تاریخ انقضا

کتاب لب خط قرمز با طنزهایی بدون تاریخ انقضا

نویسنده: اسماعیل امینی

دربردارنده: داستان‌های کوتاه و نثرهای طنز اسماعیل امینی که کاربرد روزمره ندارند و مدت‌دار نیستند؛ شما در همه زمان‌ها می‌توانید درباره خرها در این کتاب اطلاعات کسب کنید و بدانید خرها با آنکه داخل آدم حساب نمی‌شوند اما خیلی از انحرافات و کج رفتاری‌های آدمیان را ندارند.

مثلاً خرها هیچ وقت بی‌کار نیستند و از آن مهم‌تر مشاغل کاذب ندارند؛ نه در کنار خیابان بساط سیگارفروشی دارند، نه لیدر باشگاه‌های فوتبال می‌شوند، نه دلالی بلدند که بروند از قراردادهای چرب و شیرین پورسانت بگیرند و نه آن‌قدر عقل و شعورشان می‌رسد که مشاور چند تا بنگاه اقتصادی گردن کلفت باشند و با پیمانکاران و مشتریان آن بنگاه دل بدهند و قلوه بستانند…

برازنده: اهالی خنده…
اسماعیل امینی از طنازان خوش‌ذوق و استادان این حوزه است. فلذا می‌توانید بخوانید و دچار انبساط روح شوید، البته که نقد هم بشوید. همچنان توصیه است که تازه‌کاران عرصه نویسندگی طنز حتما آثار پیشکسوتان را بخوانند تا خوب را از بد تشخیص بدهند.

درآورنده: همان همیشگی (انتشارات سوره مهر)

این یک بخش از کتاب لب خط قرمز است:

گفته‌اند که رفتگانِ از دار دنیا را به نیکی یاد کنید. خداوند رحمتشان کند؛ گذشتگان چقدر با حوصله بودند و چه صبری داشتند که می‌گفتند هر چیزی مقدماتی دارد و عجله کار شیطان است. می‌گفتند: «اول اندیشه وانگهی گفتار.»

وقتی فکر می‌کنم که آن خدابیامرزها برای گفتن همین دو سه تا جملۀ ساده چقدر اندیشه به کار بسته‌اند دلم به حالشان می‌سوزد‌. کاش بودند و می‌دیدند که در این روزگار صنعت و سرعت‌، آدمیزاد چقدر پیشرفت کرده است‌؛ به نحوی که اول حرف می‌زند و بلکه نطق می‌کند و بعدها اگر فرصت کرد، به حرف‌هایش می‌اندیشد! اگر هم فرصت نکرد که باز هم می‌رود پشت تریبون بعدی و حرف می‌زند و سخنرانی می‌کند؛ یعنی وقتش را برای فکر کردن تلف نمی‌کند.

یا مثلاً‌ علما و دانشمندان قدیم خیال می‌کردند که آدم باید اول درس بخواند‌، بعد امتحان بدهد، بعد ادیب و حکیم و متخصص بشود؛ در حالی که بشر امروز آن‌قدر با سرعت پیشرفت می‌کند که گاهی فرصت درس خواندن ندارد و بی‌اتلاف وقت در مدرسه و دانشگاه و بدون سیاه کردن دفتر و تحملِ رنجِ مطالعه و تحقیق، مدرک می‌گیرد و ادیب و متخصص می‌شود به چه خوبی! بعد هم در همان دوران جوانی و بلکه نوجوانی صاحب‌منصب می‌شود و کمر به خدمت مردم می‌بندد.

یک نوع پیشرفته‌تر هم هست که از نظر زمانی صرفه‌جویی بیشتری دارد و آن به این شکل است که اول آدم شایستگی و تجربه و تخصص احراز مناصب مهم را به نحوی کسب می‌کند و در مدیریت‌های کلان مشغول خدمت می‌شود، بعد در حین خدمت به مردم و وقف تمامی اوقات به ادای تکلیف، برای راست و ریست کردن مدرک و تخصص و بستن دهان یاوه‌گویان دست به کار می‌شود.

دیگر آثار سازنده:

«خندمین‌تر افسانه» (طنز در مثنوی معنوی)، «تبسم دوست» (لطایف و مطایبات در کلام [امام] خمینی)، «لبخند سعدی» (طنز در غزل‌های سعدی)، «لبخند غیرمجاز» (مجموعه نثرهای طنز)، «جلسۀ شعر» (مباحث آموزشی و نقد شعر)، «نشر اکاذیب» (مجموعه شعر طنز)، «دکتربازی» (مجموعه شعر طنز)، «دلقک و شاعر دربار» (مجموعه شعر)، «عمو زورگیر» (مجموعه شعر طنز)، «بوستان بی‌درخت» (مجموعه شعر طنز)، «ببر در کوزه» (مجموعه شعر طنز)، «خنده باکلاس»، «جلسه طنز» (مباحث آموزشی طنز و نقد و تحلیل متون طنز)، «چگونه نویسنده شویم»، «چگونه مدیر فرهنگی شویم»، «بوستان بی‌درخت» (مجموعه شعر طنز)، «به زبان فارسی» کتابی که به صورت جستارنویسی به رشته تحریر درآمده برای مخاطبان عام ادبیات، «قافیه بیاموزیم»، کتابی‌ست به زبان ساده برای آموختن قافیه در شعر، لبخند بر لب شعر، فستیوال خنجر.

پایان

نویسنده: لیلا باقری

برای آشنایی با سایر کتاب‌ها اینجا را بخوانید.

برای خرید این کتاب هم اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=315130
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.