بررسی تطبیقی ویژگی های کاندید اصلح

بررسی تطبیقی ویژگی‌های کاندید اصلح

نویسنده: ابراهیم کاظمی مقدم

بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر براندازها مسئولیت کشور را به عهده می‌گرفتند اوضاع بهتر بود.

در این متن چند مورد از ویژگی‌های یک نامزد یا کاندید اصلح را برسی می‌کنیم و آن را به براندازها تطبیق می‌دهیم تا مشخص شود این افراد به در مسئول شدن در ایران می‌خوردند یا نه؟ یا اگر این افراد کاندید می‌شدند به ایشان رأی می‌دادیم یا نه؟

ویژگی‌های کاندید اصلح

تقوا: ویژگی مهم برای یک مسئول تقوا است. دستگاه دروغ‌سنج دیده‌اید؟ این روزها در رئالیتی‌شوها هم از آن استفاده می‌کنند و با آفتابه، آبروی مهمان برنامه را می‌ریزند.

برای انتخابات هم باید یک تقواسنج داشته باشیم. بعضی‌ها با میزان تقوایی که دارند، صلاحیت زباله‌گردی هم ندارند. چه برسد به مسئول شدن.

مثلا موقع رستوران رفتن، سالاد سلف‌سرویس را مصادره و دستمال کاغذی‌های میز را اختلاس می‌کنند. به این افراد رأی دادن مثل این است که خودت بگویی: برو اختلاس کن عمویی ببینه!

برای مثال همین مصی علینژاد را ببینید. جوری به اموال بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف یورش می‌برد که انگار خر به انبار تیتاب دستبرد زده است. این افراد الآن که هیچ پخی نیستند اینطوری اند. اگر به جایی برسند طوری خزانه را جارو خواهند کرد که انگار قبلا رفته‌گر بودند.

پس مسلما بهتر است به انسان‌های با تقوا رأی بدهیم.کسانی که حتی در نبود پلیس و دوربین سر چهارراه هم چراغ قرمز را رد نمی‌کنند.

توان مدیریتی: برای این که این مورد را بهتر درک کنید برایتان مثال می‌زنم. رضا ربع پهلوی را ببینید. به قول دوستان خودش توان مدیریت یک بخش‌داری را ندارد ولی ادعای پادشاهی می‌کند. از بالش و متکا سان می‌بیند و به عروسک و اسباب‌بازی دستور می‌دهد.

البته اگر انصاف داشته باشیم؛ این افراد در دو مسئولیت توان اجرائی بالایی دارند و می‌شود از ایشان استفاده کرد. اول انهدام کامل.

مثلا اگر ایشان را نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس می‌کردیم، اکنون باید جای سطل آب به فکر کشیدن سیفونش بودیم. دوم هم در آتش‌سوزی‌ها. بله درست شنیدید‌. در آتش‌سوزی اگر شخصی با بینی‌ای به بزرگی رضا پهلوی وجود داشته باشد و تمام هوا را بالا بکشد، آتش بالمره خاموش خواهد شد.

پس بهتر است به فردی رأی بدهیم که با توان بالای مدیریتی خود از امثال رضا پهلوی هم استفاده کنند. بیچاره خودش هم چهل و پنج سال است احساس بی‌مصرفی می‌کند.

یکی بودن شعار و عمل: این مورد را دیگر نیازی نیست اشاره به فرد خاصی کنیم. به نظرم اگر اسم براندازها را هم بگویم کمتر متوجه قضیه خواهید شد تا این که این ویژگی را بگوییم.

فضای مجازی را برسی کنید. شعار می‌دهند آزادی حجاب! اما در عمل خود را ملزم به اجرای سیره‌ی رضاخان می‌دانند. این‌ها در صورت تصدی کوچک‌ترین مسئولیتی با امر به منکر و نهی از معروف فیزیکی، یاد و خاطره‌ی ژوزف استالین را زنده خواهند کرد.

مرحوم استالین هم وقتی کسی را می‌کشت جنازه‌اش را می‌داد ببرند و در جایی دفن کنند که خشونت در جامعه رواج پیدا نکند. این عزیزان اما استراتژی هر تیر برق یک آخوند را مد نظر دارند که باید به ایشان گفت: برانداز در خواب بیند پشمک حاج عبدالله.

پس بهتر است به مراقب باشیم و به کسی که توی روز روشن توی صفحه توئیترش زل می‌زند و دروغ می‌گوید رأی ندهیم.

ساده زیستی و پرهیز از اشرافی‌گری: علی کریمی و دیگر هیچ! قبض برق خانه‌ی خودتان را نگاه کنید. قبض برق جند سال پیش علی آقا که چهار و نیم میلیون تومان وجه رایج مملکت بود را هم ببینید. من دیگر حرفی ندارم.

احتمالا وقتی با این مدل افراد درباره مشکل بی‌پولی حرف بزنید، خواهند گفت: خب اگه پول نداری، پول ما هم دعا میکنیم که پول، طبیعتا همه پول و باید از حسابت پول برداری. شاید بشود روی گوشی نوکیا۱۱۰۰ تلگرام نصب کرد اما هرگز نمی‌شود به این مدل افراد فهماند بی‌پول که باشی یعنی از حسابت هم نمی‌توانی پول برداری!

خواهر این بنده خدا خم فکر کنم حوصله شنیدن همین اراجیف را نداشته است. با خودش گفته بروم زندان و بدهی‌های این جانور را بدهم، حداقل روانم در امان می‌ماند.

پس بهتر است که کسی که خوی اشرافی‌گری دارد رأی ندهیم. مگر در جایی که اگر رأی ندهیم مجبورمان می‌کند پای صحبت‌های علی کریمی بنشینیم.

جوان‌گرایی: بله. تجربه خیلی مهم است. اما کار با جوان است و انتقال تجربه با افراد مسن. مثلا من و پدر و پدربزرگم بلد نیستیم با نیزه به شکار ماموت برویم. تا امروز هم مشکلی برایمان پیش نیامده است. در عوض شما پادگان اشرف را نگاه کنید.

اگر فقط دو تفاوت بین این پادگان با خانه‌ی سالمندان وجود داشته باشد؛ اولی این است که خانه سالمندان هم اینقدر پیر و پاتال ندارد و همیشه چند نفر جوان برای مراقبت از ایشان هستند. دوم این که امید به بیرون آمدن از خانه سالمندان هست.

تصور مسئول شدن این موجودات زیاد سخت نیست. یک چیزی در حدود سریال قهوه تلخ. حالا که از نعمت انتخابات بهمره‌مند هستید به باباشاه رأی ندهید.

پایان

برای مطالعه سایر مطالب اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320595
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.