کامبیز درم‌بخش درگذشت

استاد کامبیز درمبخش که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، دارفانی را وداع گفت. کامبیز درم‌بخش در سال ۱۳۲۱ در شیراز به دنیا آمد. او از پیشکسوتان هنر کاریکاتور و در کار خود صاحب سبک بود. درم‌بخش از ۱۴ سالگی همکاری خود را با نشریات ایرانی از جمله توفیق شروع کرد و با دیگر مطبوعات ایرانی و خارجی به کارش ادامه داد. در مجموع بیش از ۶۰ سال با مطبوعات ایران و جهان همکاری مستمر داشت و مدّتی نیز در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، هنر کاریکاتور را تدریس کرد.

این هنرمند گرامی بیش از ۵۰ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرد و در ۱۰۰ نمایشگاه جمعی داخلی و خارجی حضور داشت.

ایشان جوایز متعددی را در مسابقات معتبر بین‌المللی کاریکاتور کسب کرد و داور مدعو چند نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کاریکاتور بوده‌است.

کتاب‌های متعددی در زمینه تصویرسازی و کاریکاتور تاکنون از کامبیز درم‌بخش چاپ و منتشر شده‌است. از جمله: بدون شرح، دفتر خاطرات فرشته‌ها، کتاب کامبیز، کتاب‌های مشترک طنزاندیشان امروز ایران، میازار موری که دانه‌کش است، المپیک خنده، سمفونی خطوط، اگر داوینچی مرا دیده بود و چند اثر دیگر.

درم‌بخش فعالیت‌هایی در زمینه تبلیغات (طراحی روی جلد کتاب)، تصویرگری کتاب کودک، پوستر، فیلم کوتاه، کارت پستال، تقویم و موارد مشابه آن‌ها دارد و از سال ۱۳۸۶ به بعد وارد عرصه انیمیشن‌سازی نیز شد. او همراه با پسرش رامین در این زمینه فعال بود که نتیجه این همکاری، ساخت چندین فیلم انیمیشن کوتاهاست.

استاد کامبیز درمبخش که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=439
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.