پنجمين طنزپهلو به ايستگاه پاياني رسيد

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فومن، يوسف نيک انجام با اعلام اين خبرگفت: با توجه به انتخاب فومن به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبيات امسال پنجمين جشنواره نگاهي به طنز معاصر با عنوان «طنزپهلو ?» در روز پنجشنبه ?? مهرماه سال جاري ساعت ?? در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فومن برگزار خواهد شد.

با توجه به شرايط، محدوديت هاي کنوني مربوط به ويروس کرونا تلاش شد تا ضمن رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، با اجراي برنامه هاي تدوين شده بتوان زمينه افزايش نشاط و کنترل و کاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه را فراهم آورد. بر همين اساس تصميم گرفته شد تا پنجمين جشنواره طنز پهلو در اين ارتباط برگزار شود تا بتواند بخشي از فشارهاي روحي ناشي از همه گيري اين بيماري را در جامعه کاهش دهد .

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فومن با اشاره به اهميت طنز گفت: شوخي و خنده پديده‌اي اجتماعي فرهنگي و زبان طنز يکي از روش‌هاي بياني در ادبيات است که قدرت تاثيرگذاري فراواني بر ذهن خواننده يا شنونده دارد. در واقع طنز در ميان عامه ‌است. طنزي که در ادبيات عامه ماندگار شود، قطعاً قدرت بالايي دارد. طنزهاي شفاهي بخش مهمي از ادبيات عامه‌اند.

در مجموع امسال ???? اثر از سراسر کشور به دبيرخانه جشنواره رسيد. از اين تعداد، ??? اثر در بخش شعر طنز، ??? اثر در بخش نثر و ??? اثر در بخش داستان کوتاه هستند. اين آثار توسط سه استاد طنزپرداز و نويسنده نامي کشور در اين حوزه به سرپرستي «رضا رفيع»، داوري و ارزيابي شدند.

اين مسئول به مهمانان دعوت شده امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: «رضا رفيع» طنزپرداز و نويسنده برجسته کشور، «رسول نجفيان» هنرمند برجسته تئاتر، سينما و تلويزيون، شعر و موسيقي، «دکتر عبدالرضا اميراحمدي» مجري پيشکسوت راديو و تلويزيون، «فرامرز ريحان‌صفت» شاعر، نويسنده و طنزپرداز بنام کشور، مهمانان ويژه اين جشنواره خواهند بود. همچنين اختتاميه جشنواره «طنزپهلو ?» توسط مجري تواناي کشور «دکتر رضا اميراحمدي» اجرا مي‌شود.

دبير جشنواره ملي «طنزپهلو ?»، بخش‌هاي مختلف اختتاميه را به اين شرح عنوان کرد: خواندن آثار برتر انتخاب شده از نگاه داوران توسط خودِ نويسندگان اثر، اجراي موسيقي، اجراي نمايش توسط هنرمندان دعوت شده، سخنراني افراد صاحب نظر در زمينه طنز معاصر، قرائت بيانيه داوران و تجليل و تقدير از منتخبين اين جشنواره و اجراي برنامه‌هاي متنوع ديگر از اهم بخش هاي پيش بيني شده آيين پاياني جشنواره « طنزپهلو ?».

يوسف نيک‌انجام در پايان؛ از زحمات، تلاشها و حمايت مادي و معنوي دکتر فاضلي مديرکل و معاونين محترم توسعه مديريت و منابع انساني، فرهنگي و رسانه، هنري و سينمايي، حراست، و روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان، محمد رضا محسني فرماندار محترم فومن، حجت الاسلام و المسلمين نقدي امام جمعه، خليل بهروزي‌فر نماينده محترم مردم فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي، تمامي ادارات و سازمانها دولتي و غير دولتي، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان و همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فومن تقدير و تشکر کرد.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=314012
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.