نکوداشت استاد زرويي نصرآباد

 

 

مدير اجرايي آيين نکوداشت ابوالفضل زرويي نصرآباد در معاونت فرهنگي سازمان جهاد دانشگاهي تهران گفت: نکوداشت و مسابقه ادبي درباره شخصيت ابوالفضل زرويي نصرآباد اداي ديني است که دانشگاه تهران و دانشجويانش نسبت به اين شخصيت برجسته ادبي احساس مي کنند و به نوعي اداي ديني به ادبيات طنز است.

رضا فريد زاده مدير اجرايي مراسم بزرگداشت ابوالفضل زرويي نصرآباد شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز فقيد که بهمن ماه امسال در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، ضمن اشاره به استقبال از فراخوان شرکت در اين رويداد ادبي بيان کرد: معاونت فرهنگي سازمان جهاد دانشگاهي تهران بر امر تجليل از بزرگان حوزه ادبيات تاکيد ويژه‌اي دارد. اين بزرگداشت‌ها و نکوداشت‌ها در اين بخش پيش از اين براي چهره‌هاي شاخصي نظير قيصر امين پور و… نيز انجام شده است.

ابوالفضل زرويي نصرآباد شخصيت ممتازي در حوزه ادبيات است و در زمان حياتش لطف خاصي به دانشگاه تهران و دانشجويان آن داشت. او در برنامه‌هاي مختلفي شرکت مي‌کرد و معاونت فرهنگي نسبت به اين شخصيت برجسته ادبي احساس دين و تکليف دارد. اميدواريم که مسابقه ادبي که با هدف جمع آوري اشعار سروده شده در وصف او در حال برگزاري است و همچنين آيين نکوداشت‌اش را به شيوه‌اي درخور شان و جايگاه او برگزار کنيم.

فريد زاده همچنين خاطر نشان کرد: زنده ياد زرويي نصرآباد شخصيتي چند وجهي است و ما پيش از درگذشت او فکر نمي‌کرديم تا اين حد در شهرها و روستاهاي دور ايران نيز بين مردم شناخته شده باشد. در اين مسابقه بعد کيفي و برگزاري مطلوب مسابقه و مراسم، اهميت بيشتري نسبت به تعداد آثاري که دريافت مي‌شود، دارد و اميدوارم بتوانيم سهم کوچکي در شناسايي آثار مرتبط با اين هنرمند فقيد داشته باشيم. همچنين مجموعه آثار برگزيده نيز در قالب يک مجموعه، چاپ شده و در کتابفروشي‌ها در دسترس عموم قرار مي گيرد.

گفتني است؛ معاونت فرهنگي سازمان جهاد دانشگاهي تهران با همکاري حوزه هنري مجموعه اشعار برگزيده اهالي ادب و عموم مردم در سراسر کشور را که در توصيف زنده ياد ابوالفضل زرويي نصرآباد سروده شده‌اند، گردآوري کرده و اين مجموعه همزمان با برگزاري آيين نکوداشت اين هنرمند فقيد در دانشگاه تهران رونمايي مي‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در اين رويداد ادبي فرصت دارند اشعار خود را در چهار قالب رباعي، غزل، دوبيتي و شعر نو تا ۱۰ بهمن ماه به ايميل jtfarhangi@gmail.com ارسال يا جهت اطلاع از جزئيات با شماره ????????-??? تماس بگيرند.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312783
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.