محفل طنز قندشکن يزد مفيد، پربار و در حال شکوفايي است

محمدحسين مهدويان گفت: يکي از رسالت‌هاي محافل طنز، توجه جدي به لهجه و گويش بومي و محلي است.

محمدحسين مهدويان از شاعران طنزپرداز استان قم که به بيستمين محفل طنز «قندشکن» يزد دعوت شده بود در خصوص اين محفل گفت: اين محفل پربار و مفيد به همت حجت‌الاسلام مهدي پرنيان ـ‌مسئول دفتر طنز حوزه هنري يزد‌ـ با استقبال پرشور و چشمگير مردم و اهالي فرهنگ و ادب به خوبي در حال برگزاري است و آينده درخشاني را براي طنز اين استان نويد مي‌دهد.

وي با اشاره به استعدادها و ظرفيت‌هاي ادبي استان يزد گفت: اين استعدادها همان‌گونه که در محافل قندشکن ديده مي‌شود در حال رشد و شکوفايي است، هرچند ممکن است آثار ضعيفي نيز ارائه شود که با آموزش و کسب دانش و تجربه، ارتقا خواهد يافت.

برگزاري کارگاه‌هاي طنزپردازي را حرکتي مؤثر در جهت رشد و پيشرفت استعدادهاي ادبي است. پيش از برگزاري محافل بهتر است آثار ارائه شده در کارگاه خوانده، نقد و بررسي و ايرادها و نقص‌هاي آن برطرف شود.

سطح آثار ارائه شده در قندشکن بيستم را خوب و قابل قبول است. آثاري نيز با گويش محلي و بومي خوانده شد که براي من خيلي جالب و جذاب بود.

يکي از رسالت‌هاي اين محافل در کنار پرداختن به طنز فاخر، بايد توجه جدي به لهجه و گويش بومي و محلي همان استان باشد و در قم نيز همانند يزد به اين موضوع توجه ويژه‌اي شده است.

اگر چه محفل طنز قندشکن حوزه هنري يزد هنوز آن طور که بايد در کشور معرفي نشده ولي به خوبي دارد پيش مي‌رود و با حضور استعدادها، ظرفيت‌ها و ارتباط‌ خوب و گسترده اين نهاد با اهالي فرهنگ، هنر و ادب، ان‌شاءالله در آينده نزديک خيلي بيشتر مي‌تواند در سطح کشور مطرح و شناخته شود.

بيستمين محفل طنز قندشکن با موضوع «فعال‌سازي رگ غيرت در مورد زبان مادري: فارسي» با حضور محمدحسين مهدويان، تعدادي از هنرمندان و شاعران استان کرمان از جمله مسلم حسن‌شاهي و جمعي از شعرا و طنزپردازان يزدي و علاقه‌مندان در نارنجستان هنر حوزه هنري استان برگزار شد.

محافل ماهانه طنز قندشکن چهارشنبه اول هر ماه در حوزه هنري يزد برگزار مي‌شود.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311092
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.