فصل پنجم جوکر توقع بیننده را برآورده می‌کند؟

فصل پنجم جوکر توقع بیننده را برآورده می‌کند؟

برنامه جوکر که این روزها یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود، فصل پنجم را با گروهی نام‌آشناتر آغاز کرده است.

به طوری که درصد بیشتری از آنها در برنامه‌های طنز تلویزیون دیده شده‌اند و مخاطب شناخت نسبی از آنها دارد.

 

خاطره‌گویی اولین قدم برای خندیدن

همانطور که انتظار می‌رود، خاطره‌گویی اولین سبکی است که به ذهن شرکت‌کنندگان می‌رسد ولی آنقدر قوی نیست که بتواند باعث خنده شود و یا نکته‌ای در آن باشد که حتا بیننده بخواهد تکرار آن را ببیند.

ضعفِ آن زمانی مشخص می‌شود که بعد از تعریف چند خاطره، علی اوجی با گفتن یک خط لطیفه چراغ قرمز را روشن می‌کند و باعث می‌شود اولین کارت زرد داده شود.

 

جوکرتایم بر اساس منطق اولیه نبود

حامد آهنگی پیش از این برنامه، در قامت استندآپ کمدین و در نقش معلم دیده شده است، پس منطقی است پیش‌بینی شود اجرایی که امتحان خود را در جمع‌های بزرگتری پس داده، می‌تواند از جمع هفت نفره هم خنده بگیرد.

به همین علت نقش معلم برای جوکرتایم، انتخابی دور از ذهن نبوده و حامد آهنگی با تسلط از اجرای آن برآمد.

جدا از اینکه اجرای او و بازی با بعضی از کلمات، باعث خندیدن سایر شرکت‌کنندگان و بیننده‌ها شد، باید به این نکته اشاره کرد که حرکات نامعمول او به دور از شخصیت یک معلم است. آنقدر که مهران غفوریان هم در بخشی از برنامه گفت: «مگه داریم معلمِ اینجوری؟»

بسیاری از کمدین‌ها برای شوخی با معلم، از جملات قصار رایج که همه با آن آشنایی دارند استفاده می‌کنند و یا در مضمونی که قرار است درس داده شود، نکاتی را لحاظ می‌کنند.

اما جوکرتایم آهنگی با این که خنده گرفت، محتوایی برای ارائه نداشت که بیننده نکته‌ای از آن دریافت کند.

 

تولید محتوا؛ شاید در قسمت بعد

در نهایت می‌توان گفت برنامه جوکر با اینکه بینندگان پرشماری دارد و قدم اول در تفریح و سرگرمی که همان خندیدن مخاطب باشد را به واقعیت تبدیل کرده، همچنان به سمت تولید محتوا حرکت نکرده است و اثری از طنز معنادار در آن دیده نمی‌شود.

شاید در قسمت‌های بعدی این اتفاق بیفتد، چرا که هنرمندانی چون علی مسعودی و محمدرضا علیمردانی که در نویسندگی و طراحی استندآپ کمدی تجربه دارند، بتوانند برنامه را به سمت محتوا پیش ببرند.

پایان

 

سارا ملاعباسی

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=314844
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.