سايت راديو صبا نونوار شد

از سايت جديد راديو صبا رو نمايي شد. در اين رويداد دکتر مظفري قائم مقام معاونت صدا، دکتر اسدي مدير هماهنگي و نظارت فضاي مجازي، مهندس شاملو مدير توليد چندرسانه اي معاونت صدا و مديران شبکه راديويي صبا حضور داشتند.

دکتر مظفري قائم مقام معاون صدا با تقدير و تشکر مدير شبکه صبا و عوامل راه اندازي سايت جديد شبکه گفت: از زيبايي‌هاي اين کار مي‌توان به کار تيمي صورت گرفته براي راه اندازي سايت جديد اشاره کرد. اين شبکه بايد به سمت برندسازي در آنتن شبکه و فضاي مجازي حرکت کند، مثلاً صداي اميرحسين مدرس مي‌تواند برند صوتي اين شبکه باشد.

ايشان برنامه‌سازي با اساس تعامل با مخاطبان و متناسب با نياز آنها را بسيار عالي خواند و گفت: در اين شبکه مي‌توان به سمت کار با کاريکاتورها رفت و با طراحي و ساخت کاريکاتور عوامل و شخصيت‌هاي طنز شبکه براي کاربران و مخاطبان شبکه جذابيت ايجاد کرد. تهيه کنندگان اين شبکه بايد نگاه وسيع تري داشته باشند و توليدات ??? درجه‌اي براي اين شبکه آماده کنند چون اين شبکه با طيف گسترده‌اي از مخاطبان روبه‌رو است.

در ادامه اين جلسه حميد رضا افتخاري مدير شبکه راديويي صبا گفت: ضمن تشکر از زحمات دوستان و همکاران در فضاي مجازي، سايت راديو صبا در طراحي و قالب جديد با ارايه محصولات صوتي و تصويري جديد و بخش‌هايي ويژه به تعامل بيشتر با مخاطبان مي‌پردازد.

اين سايت پيش از اين به اطلاع‌رساني در حوزه طنز، پوشش اخبار شبکه و پخش برنامه‌هاي اين شبکه اختصاص داشته و در طراحي جديد به تعامل بيشتر با مخاطبان توجه مي‌شود و با اين هدف بخش‌هاي تعاملي سامانه هدهد و بانک طنز به سايت شبکه اضافه شده است.

ما بايد تلاش کنيم در فضايي مجازي به عنوان يک مرجع طنز باشيم و در طراحي جديد سايت يک نگاه تعاملي بين آنتن شبکه و فضاي مجازي ايجاد کرديم، محصولاتي براي سايت آماده شده است که بعد از بارگذاري روي سايت شبکه راهي آنتن صبا مي‌شود.

افتخاري در خصوص سامانه تعاملي هدهد گفت: سامانه تعاملي هدهد صبا که پيش از اين به سايت راديو صبا اضافه شده بود با دريافت آثار طنز مخاطبان به جمع‌آوري آرشيوي از فايل‌هاي طنز ارسالي مي‌پردازد، که اين آثار بعد از بررسي و ويرايش با نام مخاطبان در ساخت برنامه‌هايي راديويي استفاده مي‌شوند و در بانک طنز و يا بخش‌هاي مختلف سايت در دسترسي کاربران قرار مي‌گيرد.

«بانک طنز» آرشيوي از مجموعه آثار توليد شده در شبکه و آثار ارسالي مخاطبان است. در اين بخش کاربران مي‌توانند به مجموعه‌اي از متون طنز، طنز آهنگ و پادکست‌ها دسترسي داشته باشند که البته قابل ذکر است که اين دسترسي در دو سطح عمومي و اختصاصي تعريف شده که کاربران سايت با توجه به فعاليت در سايت امتياز مي‌گيرند و سطح دسترسي متناسب با امتياز کاربر تعريف شده است.

از ساير بخش‌هاي جديد سايت مي‌توان به راه اندازي بخش هاي ويژه «شما و صبا، شيرين‌بيان، خنده‌ساز، دايره ‌دنبک، کتاب‌خند، صباکاران و صبا در آينه» اشاره کرد. البته از خلاقيت‌هاي صورت گرفته در سايت جديد مي‌توان به نام‌گذاري بخش‌هاي مختلف سايت متناسب با فضاي شبکه به صورت طنز و خارج از چهارچوب رسمي اشاره کرد که نام‌هاي انتخاب شده همه تداعي کننده فضاي طنز و پر نشاط شبکه است.

در بخش «شيرين بيان» آرشيوي از پادکست‌هاي تنظيم شده از برنامه‌هاي راديو صبا و پادکست‌هاي ارسالي مخاطبان بارگذاري مي‌شود.

طنز آهنگ‌هاي ارسال شنوندگان در بخش «خنده‌ساز» ارائه مي‌شود و کاربران مي‌توانند با بازديد از اين قسمت به آرشيوي از طنز‌آهنگ‌ها و کاور ترانه‌هاي روز توسط شنوندگان دسترسي داشته باشند.

«دايره دنبک» که بخش ويژه موسيقي است، با انتشار تازه‌ترين‌هاي حوزه موسيقي و ترانه و البته با مجوز خواننده جذابيت خوبي براي کاربران دارد.

«کتابخند» از بخش‌هاي جديد سايت است که در آن بخش‌هايي از برنامه‌هاي صوتي که به معرفي کتاب هاي طنز مي‌پردازد. همراه با خوانش بخش‌هايي از کتاب بارگذاري شده است کاربران با بازديد از اين بخش مي‌توانند با کتاب هاي طنز جديد آشنا شوند.

«طنزستان» عنوان بخش جديد است که در آن گفتگو؛ طنزپردازان در شهرهاي خارج از تهران در برنامه‌هاي راديو صبا ارائه مي‌شوند و کاربران مي‌توانند با مراجعه به اين بخش شنونده اين گفتگو باشند و با طنازان ساير شهرستان‌ها آشنا شوند.

از بخش‌هاي شنيدني و جديدي که در طراحي جديد به سايت شبکه اضافه شده است مي‌توان به بخش «بگو مگو» اشاره کرد که در آن با هنرمندان و بازيگران گفتگو مي‌شود و يا گلچيني از گفتگوهاي پخش شده در برنامه‌هاي شبکه به صورت صوتي بارگذاري مي‌شوند و کاربران مي‌توانند به راحتي شنونده اين گفتگوها باشند.

بخش «خنده‌سازان» جايگزين بخش مشاهير طنز شده است و به روايت زندگي‌نامه و بيان آثار مشاهير طنز مي‌پردازد در اين بخش مختصري از زندگي‌نامه و آثار طنازان همراه با فايل‌هايي صوتي مي‌پردازد و کاربران مي‌توانند با مراجعه به اين بخش با آثار طنز و زندگي نامه اين طنازان آشنا شوند.

مهدي شاملو مدير چندرسانه‌اي معاونت صدا در مورد سامانه تعاملي در سايت جديد راديو صبا گفت: در طراحي جديد سايت شبکه گره تعاملي مخاطبان با آنتن صبا به درستي شناخته و بازشده است و اين که اين شبکه اين تعهد را به شنوندگان مي‌دهد که پيام‌هاي آنها خوانده مي‌شود و روي سايت شبکه نمايش داده مي‌شود قابل تقدير است. به نظر من نام‌گذاري بخش هاي سايت که تداعي کننده فضاي طنز شبکه است نيز قابل تحسين است.

تمامي امکاناتي که در سايت جديد راديو صبا در دسترس کاربران قرار مي‌گيرد هم عرض در برنامه کاربري ايران‌صدا نيز قابل دسترسي است و اين اتفاق خوبي است وقتي حدود ?? درصد مخاطبان راديو صبا از طريق فضاي مجازي شنونده اين برنامه هستند.

در اين جلسه وحيد اسدي مدير هماهنگي و نظارت فضاي مجازي معاونت صدا با تقدير و تشکر از مدير شبکه و گروه فضاي مجازي گفت: جامعه ايراني يک جامعه طناز است، ما قبل از شنيدن خبر هر اتفاقي در جامعه لطيفه مربوط به آن را مي‌شنويم، اين ويژگي مردم ايران در راديو صبا اين فرصت را به مخاطبان مي‌دهد که خود توليد کنند طنز باشند.

علي رغم اينکه وب‌سايت‌ها در فضاي مجازي کم‌رنگ شده‌اند ولي قالب اصلي فضاي مجازي آنجاست و بسيار مهم است که وب سايت شبکه بروز باشد و از اتفاقات خوبي که در سايت جديد صورت گرفته مي‌توان به نزديکي ادبيات آنتن با ادبيات سايت شبکه و ارتباط راحت کاربران با سايت شبکه اشاره کرد، که در نامگذاري بخش‌هاي مختلف سايت به خوبي ديده مي‌شود.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=314027
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.