زرويي اديبي نکته سنج بود

 

حسين رفيعي، بازيگر و مجري تلويزيون، درباره شخصيت و قلم زنده‌ياد زرويي نصرآباد گفت: امروز بسيار متاسفم که جامعه فرهنگي، ادبي و طنز کشور زرويي نصرآباد را در ميان خود ندارد، او انساني بسيار نکته‌سنج و دقيق بود و از همين رو جاي چنين انسان بزرگي در حوزه ادب، همچون ساير بزرگان پر نخواهد شد.

حسين رفيعي درباره ويژگي شخصيتي مرحوم ابوالفضل زرويي نصرآباد گفت:  من بسيار ناراحت و غمگينم که جامعه طنزپرداز کشور زرويي نصرآباد را از دست داد. بسيار زود بود که استاد طنز ما اين‌قدر زود جامعه ادبي و طنز کشور را ترک کند و به ديار بافي بشتابد. اين مرد بزرگ مصداق طنز واقعي و فاخر بود و بر پايه علمي که داشت توانست قدم بلندي در مسير بهبود وضع و جايگاه طنز کشور بردارد.

زرويي نصرآباد بر ادبيات کهن و کلاسيک ايران مسلط بود و به طور کامل اصول ادبيات را مي‌شناخت. همان‌طور که مي‌دانيد طنز گونه‌هاي مختلف و شاخه‌هاي متفاوتي دارد. او بر همه اين شاخه‌ها آشنايي و تسلط داشت و از همين رو بسيار دقيق و موشکافانه به موضوعات مي‌پرداخت.

اين مجري تلويزيون با نقل خاطره‌اي درباره مرحوم ابوالفضل زرويي نصرآباد، درباره شخصيت وي گفت: زماني ما با ايشان همکار بوديم و مرحوم زرويي درباره طنز نکات بسيار خوبي را به ما مي‌گفت. عده‌اي که ايشان را نمي‌شناختند مي‌گفتند که اين چهره جدي مگر مي‌تواند طنز هم بگويد، اما زماني که مرحوم زرويي نصرآباد لب به سخن مي‌گشود، بسيار شيرين با زبان لطيف خود نکاتي را مي‌گفت که همه مجذوب ايشان مي‌شدند. نکته‌سنجي و دقت کار مرحوم زرويي نصرآباد بسيار برجسته بود؛ به‌طوري که هيچ‌گاه کسي از قلم مرحوم زرويي گزيده نشد؛ زيرا مي‌دانست در پشت هر طنز او مشکلي وجود دارد که دغدغه آن سبب شده است که مرحوم زرويي دست به قلم شود و براي رفع آن مشکل تلاش ‌کند.

گفتني‌ست؛ مراسم يادبود چهلمين روز درگذشت زنده‌ياد زرويي نصرآباد چهارشنبه ?? دي‌ماه در حوزه هنري برگزار مي‌شود.

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312779
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.