زرويي، شخصيتي تکرار نشدني

 


داريوش کاردان، مجري و برنامه‌ساز تلويزيون درباره ابعاد شخصيتي مرحوم ابوالفضل زرويي نصرآباد گفت: آقاي زرويي نصرآباد اخلاق و قلمش يکي بود؛ هرچه در اخلاقش يافت مي‌شد مي‌توانستيم در قلمش هم ببينيم و هرآنچه بر قلمش جاري مي‌شد خودش به آن عامل بود. او اولين کسي بود که به انتقاداتش عمل مي‌کرد و نسبت به آن آگاه بود. او نسبت به حرف‌هايي که مي‌زد عامل بود و از همين رو شخصي منحصربه‌فرد بود.

به‌راستي که شخصيت ابوالفضل زرويي تکرار نشدني است. او انساني نخبه، حق‌طلب، آزادانديش و اديبي بزرگ بود. او در حوزه طنز اعجوبه بود. به طور حتم اگر مرحوم زرويي در هر جاي اين کره خاکي بود، مسئولين فرهنگي آنجا او را روي سرشان مي‌گذاشتند و از آن مجسمه طلا مي‌ساختند؛ اما متاسفانه او در بي مهري بسيار و تنهايي جان سپرد. اين نشان مي‌دهد که هيچ چيز جاي خودش نيست. واقعا اين حق مرحوم زرويي نبود. آن روز که بايد به سراغش مي‌آمدند و حالش را مي‌پرسيدند نيامدند؛ وگرنه جمع شدن براي مرگ او که ارزشي ندارد؛ همه براي از دست دادن انساني جمع مي‌شوند.

هر زمان که مرحوم زرويي دلي پرخون داشت، خنده بر لبانش جاري بود. هيچ‌گاه تلخي را به کسي منتقل نمي‌کرد. او در کار هميشه حامي و راهنماي جوانان بود. زماني که با يک شعر ناپخته از يک جوان مواجه مي‌شد با مهرباني تمام و با ملايمت او را راهنمايي مي‌کرد و به دنبال کشف استعدادها بود و براي همين مسئله سعي مي‌کرد همه استعدادها را کشف کند و پرورش دهد. به‌راستي که او جامع جميع صفات خوب بود. به طور حتم به اين زودي‌ها جاي مرحوم ابوالفضل زرويي پر نمي‌شود. بايد قدر چنين افرادي را بدانيم. بايد ارزش بزرگان را بدانيم. امروز هم کم نيستند انسان‌هاي بزرگي که در قيد حيات‌اند اما به سراغشان نمي‌رويم. بايد کاري کنيم که انسان‌هاي بزرگ در زمان حيات خود تقدير شوند، ديده شوند، مشکلاتشان حل شود.

طنز مرحوم زرويي طنزي مسلط، فاخر، قابل درک و با زبان مردم بود. او مردم را مي‌شناخت و سعي داشت هميشه مسيري را پيش برود که از آن استقبال کنند. دغدغه مردم را دغدغه خود مي‌دانست و براي همين مسئله بود که اشعار و طنز او مورد استقبال قرار مي‌گيرد. او فخر رسانه‌هايي بود که در آن‌ها قلم مي‌زد. زرويي نصرآباد انسان بزرگي بود که مي‌بايست باشد و طنز کشور را پيش ببرد، اما با رفتن او نمي‌دانم چه بر سر طنز مي‌آيد و اين مسئله نگران کننده است.

گفتني‌ست، ابوالفضل زرويي نصرآباد، شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز ايراني ?? آذر بر اثر عارضه قلبي در احمدآباد مستوفي درگذشت.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311237
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.