«رندان تشنه لب» از عشق به عاشورا گفتند

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، علي انساني شاعر پيشکسوت کشورمان با انتقاد از اين که به کار بردن عنوان شاعران آييني و غيرآييني بي انصافي است، گفت: اکثر شاعران شيعه و معتقد هستند و درست نيست کسي که چند شعر مذهبي گفته است را شاعر آييني و کسي که در اين راه قدم برنداشته و شعر مذهبي نگفته است را شاعر غير آييني بدانيم.

وي گفت: در سي سي يو و بستر بيماري بودم و به دعوت دوستان در حوزه هنري آمدم چرا که عاشق اين گونه مجالس حسيني هستم.

او درباره شعر خواني ها و حال و هواي برنامه رندان تشنه لب نيز گفت: ممکن است جواني که در اين جلسه شعر خود را مي خواند شب تا صبح براي گفتن اين شعر بيدار بوده باشد و درست نيست که ما شاعران اگر از شعر او حس خوبي پيدا کرديم و پسنديديم سکوت کنيم و تشويقش نکنيم.

اين شاعر با تاکيد بر اين که سرودن شعر طنز ظرايف دقيقي دارد و مشکل است، اظهار کرد: مرثيه سرودن هم همينگونه است و مرثيه خوب بايد فکر را به حرکت وادارد و چشم را بگرياند که همين موضوع باعث مي شود از انواع مشکل شعر باشد.

انساني ادامه داد: متاسفانه اشعار ديگر شاعران را نمي بينيم و نمي شنويم و به همين دليل در سرودن شعر به مشکل بر مي خوريم. شاعر بايد ۲۰ هزار بيت حفظ باشد تا بتواند به آساني شعر بگويد که البته امشب در محفل رندان تشنه لب اشعار بسيار زيبايي شنيديم.

گفتني است در اين مراسم پرشور و شعور شاعراني که برخي به شعر طنز معروف و شناخته شده اند ارادت خود را به امام حسين (ع) در اشعار عاشورايي خود نشان دادند. افرادي همچون سعيد بيابانکي، نادر خطايي، محمدرضا طهماسبي، حامد عسگري، علي داودي، جواد زهتاب، حسن شعباني (باني)، نعمتي، حافظ ايماني، اميرسادات موسوي، بابک احمدي، صابر قديمي، رضا احسان پور و سهرابي نژاد به شعرخواني پرداختند.

همچنين تعزيه ايي از گروه "تعزيه داران متوسل به حضرت علي اکبر(ع)" اجرا شد. مظفر قرباني نژاد از پيشکسوتان تعزيه کشورمان نقش شبيه خوان حضرت حر را بر عهده داشت که با صداي دلنشين و اجراي گويا و پر احساسش شور دوچنداني به اين مراسم مي داد و گفت و گوي حر با امام حسين (ع) را به زيبايي به تصوير مي کشيد.

ديگر شبيه خوانان تعزيه نيز حسن عقيقي، عليرضا قربان نژاد و امير جالينوس بودند و امير و علي صديقيان نوازندگي ترومپت و طبل را بر عهده داشته اند.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312232
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.