رضا ساکي: جشنواره طنز مکتوب به طنز رسميت مي‌بخشد

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري رضا ساکي نويسنده و طنزپرداز با بيان اين مطلب افزود: برگزاري جشنواره اي براي ادبيات طنز يعني توجه به طنز در ابعاد گسترده و هرچه اين جشنواره از قدمت و قدرت بيشتري برخوردار باشد، به همان نسبت طنز در ادبيات و جامعه جايگاه والاتري خواهد يافت.
نويسنده کتاب «بابا باتري دار مي شود» با بيان اينکه برنده شدن در جشنواره ها تنها يکي از ابعاد اين رويداد است، افزود: اگر کسي در جشنواره ها مورد اقبال قرار نگرفت، نااميد شود. به هر حال فضاي تلاش و نشاطي که در اين جشنواره ها پديد مي آيد بهترين فرصتي است که بايد از آن استفاده کرد.
وي در خصوص پذيرش طنز از سوي مديران و مسئولان گفت: اميدوارم مسئولان فرهنگي در نگاه خود به اين حوزه، تغييراتي به وجود آورند. به اين علت که هر جا چراغ طنزي روشن است، حکايت از وجود مديران با درايت در آن جا دارد.
ساکي به نياز جامعه به همه انواع طنز اشاره کرد و افزود: همه انواع طنز بايد مورد توجه قرار گيرد زيرا سينما ، مطبوعات و رسانه هاي ديداري و شنيداري با داشتن طنز قوت بيشتري مي گيرند.
اين طنزپرداز جوان با بيان اينکه هجو و هزل از قالب هاي فرمي طنز هستند، افزود: مي توان هزل و هجوي آفريد که لزوما با توهين همراه نباشد. در رويکرد هاي ادبيات کلاسيک، متني هزل و هجو خوانده مي شود که گاهي دچار رکاکت لفظ است؛ اما امروز اين تعريف، هم در محتوا و هم در فرم دچار دگرگوني شده است.
وي درباره پرداختن به لهجه ها و بوميت مناطق در ادبيات طنز گفت: خلق آثار شعر و نثر با لهجه محلي ذاتا توهين آميز نيست و در بسياري مواقع ضمن تاثيرگذاري به لحاظ شناخت فرهنگي که از اين طريق به وجود مي آيد مي تواند با مخاطبين ارتباط عميقي نيز ايجاد کند.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312084
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.