حسين يعقوبي تاريخ جهان را به زبان طنز مي‌نويسد

 

به گزارش سايت دفتر طنز، حسين يعقوبي؛ نويسنده و مترجم درحال نگارش کتابي با عنوان «اين‌گونه بشر اين‌گونه شد» است.

اين مترجم و نويسنده درباره اين کتاب که تاريخ جهان به زبان طنز است، گفت: تاريخ جهان از عصر آتش تا قرن بيستم روايت مي‌شود و وقايع مهم آورده شده است. اين کتاب  تصويرسازي دارد و از سوي انتشارات مرواريد براي دريافت مجوز نشر عرضه شده است.

 وي در ادامه افزود: به تازگي ترجمه‌ من از طنزهاي جهان با عنوان «استادان تبسم» نيز منتشر شده که نمونه‌ کار ۳۵ استاد طنز دنياست. کتاب از کساني چون اسکار وايلد شروع مي‌شود و به طنز کساني چون چارلز بوکوفسکي و کورت ونه‌گات ختم مي‌شود و همراه با توضيحي از هر طنزپرداز است و در نشر چشمه منتشر شد.

 حسين يعقوبي همچنين به ترجمه‌ کتابي با عنوان «مکالمه با بورخس» اشاره کرد و گفت: اين کتاب شامل هفت مکالمه‌ طولاني فرناندو سورنتينو با خورخه لوييس بورخس درباره‌ ادبيات است که در ۲۰۰ صفحه نوشته شده است.

اين مترجم درباره‌ بورخس گفت: بورخس يکي از تأثيرگذارترين نويسندگان آمريکاي لاتين است. او بود که غرب را به ادبيات آمريکاي لاتين علاقه‌مند کرد و بعد از او مارکز آمد.
 
يعقوبي افزود: داستان‌هاي بورخس در فضاي رئال است و بعد به سراغ اتفاقات سوررئال مي‌رود. اين کتاب براي دريافت مجوز نشر ارائه شده و قرار است در انتشارات مرواريد منتشر شود

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312072
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.