برگزيدگان جشنواره طنز سوره معرفي شدند

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري حوزه هنري، پس از تلاوت آياتي از کلام الله مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران، ابتدا تيزري از هشتمين جشنواره طنز سوره پخش شد و پس از آن عليرضا خمسه، بازيگر باسابقه کمدي تئاتر، سينما و تلويزيون، با حضور در صحنه و خوشامدگويي به حضار، از ناصر فيض، دبير هنري جشنواره خواست تا به ارائه گزارشي از جشنواره هشتم طنز سوره بپردازد. فيض گفت: من سخنراني و گزارشي ندارم، تنها آمده ام که از صاحب نظران و اهالي طنز تشکر کنم، از آنهايي که به دنبال طنز فاخر بودند. در اين سال ها در دفتر طنز حوزه هنري به دنبال طنزي متفاوت بوده ايم، در اين زمان به بخشي از اهداف خود رسيده ايم و به دنبال پيگيري بقيه آن هستيم تا در آينده از طنز ما بيش از اينها صدايي به گوش برسد. کاستي هاي جشنواره را بر ما ببخشيد و به نکات مثبت و قوت ما بينديشيد، از شما سپاسگزارم.
در ادامه، عليرضا خمسه ضمن تقاضا از ادامه حضور ناصر فيض، حضار را به تماشاي فيلم «سرد» به کارگرداني بهاره اسدي دعوت کرد. پس از پايان نمايش فيلم، جوايز تقديري هاي بخش ويژه به شرح زير اهدا شد:
نفرات تقديري در بخش ويژه (الگوي خانواده اسلامي ايراني، ايران ۱۴۰۴)
 بخش نثر: 
۱-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر "حق تقدم با کيست؟" در بخش ويژه به سناء شايان از استان تهران.
بخش داستان کوتاه (مجموعه اثر):
۲-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي مجموعه اثر "مزاحمين هميشگي" در بخش ويژه به ارژنگ حاتمي از استان خراسان رضوي.
بخش فيلم کوتاه: 
۳-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر داستاني "سرد" در بخش ويژه به بهاره اسدي از استان تهران.
بخش شعر: 
۴-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر "خلاصه، فرهنگ لغت عوض شد" در بخش ويژه به مجتبي احمدي از استان کرمان.
 
در بخش بعدي مراسم، خمسه ضمن نام بردن از اميد مهدي نژاد و عباس حسين نژاد، از اين دو هنرمند خواست تا براي بخش دوم اهداي جوايز (تقديري تمام بخش ها) به صحنه بيايند. در اين بخش، جوايز به شرح زير اهدا شد:
نفرات تقديري کل بخش هاي جشنواره
بخش مقاله: 
۱-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر "تحليل گفتمان طنزهاي پر بيننده سيما" به سيده عاطفه ميرکمال خادم موسوي از استان گيلان.
بخش نثر (مجموعه اثر):
۲-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي مجموعه اثر "نقطه ته خط" به مهرداد صدقي از استان خراسان شمالي.
بخش فيلم کوتاه: 
۳-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر پويانمايي "صداي جاده" به برزان رستمي از استان کردستان.
۴-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر مستند "شکلات" به علي حسنعلي زاده از استان خراسان رضوي.
 
مراسم با پخش قسمت نخست فيلم مستندي که از فضاي جشنواره و مصاحبه هنرمندان براي حضار تهيه شده بود ادامه پيدا کرد.
در بخش بعدي اهداي جوايز، مجري مراسم از محمود عبدالحسيني دعوت کرد تا براي اهداي جوايز (نفرات سوم کل بخش ها) حضور پيدا کند. جوايز اين بخش به شرح زير اهدا شد:
نفرات سوم کل بخش ها
بخش مقاله: 
۱-لوح تقدير رتبه سوم و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون و پانصد هزار تومان اهدا شد براي اثر "شگردهاي طنزساز در دو کلمه حرف حساب کيومرث صابري" به نجمه زارع بنادکوکي از استان يزد.
بخش عکس: 
۲-لوح تقدير رتبه سوم و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون و پانصد هزار تومان اهدا شد براي اثر "بدون شرح" به يوسف اکبري پابندي از استان آذربايجان شرقي.
بخش نثر: 
۳-لوح تقدير رتبه سوم و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون و پانصد هزار تومان اهدا شد براي اثر "نامه اي براي اوباما" به حامد اسحاقي ابرقويي از استان يزد.
بخش داستان کوتاه: 
۴-لوح تقدير رتبه سوم و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون و پانصد هزار تومان اهدا شد براي اثر "به خاطر يک مشت دلار" به ابراهيم اردلان از استان تهران.
بخش نمايش: 
۵-لوح تقدير رتبه سوم و جايزه نقدي به مبلغ سه ميليون تومان اهدا شد براي اثر "آقاي مجنون خانم ليلي" به  سيد حسين ساداتي سليمي از استان مازندران.
بخش فيلم کوتاه: 
۶-لوح تقدير رتبه سوم و جايزه نقدي به مبلغ سه ميليون تومان اهدا شد براي اثر "گريپ فروت" به  کوروش عطايي و سرکار خانم آزاده موسوي از استان تهران.
 
مراسم با پخش يک فيلم مستند داستاني به نام "شکلات" به کارگرداني علي حسن عليزاده براي حاضرين در تالار ادامه پيدا کرد که با استقبال حضار و تشويق هاي آنها روبرو شد.
خمسه با حضور در صحنه و تعريف خاطره اي از نوشتن يک نمايشنامه طنز که قرار بوده با کمک مهدي هاشمي نوشته شود از شهرام شکيبا، حبيب احمد زاده و رحمت اميني خواست تا با حضور بر صحنه، چهارمين بخش از اهداي جوايز را که مربوط به (نفرات دوم کل بخش ها) بود به منتخبان اين بخش به شرح زير اهدا کنند:
نفرات دوم کل بخش ها
بخش مقاله: 
۱-لوح تقدير رتبه دوم و جايزه نقدي به مبلغ دو ميليون تومان اهدا شد براي اثر "بررسي طنز در کودکانه هاي منوچهر احترامي" به زهرا درّي از استان اصفهان.
بخش عکس: 
۲-لوح تقدير رتبه دوم و جايزه نقدي به مبلغ دو ميليون تومان اهدا شد براي اثر "بدون شرح" به محمدصادق رضايي از استان ايلام.
بخش نثر: 
۳-لوح تقدير رتبه دوم و جايزه نقدي به مبلغ دو ميليون تومان اهدا شد براي اثر "برگي از دفترچه خاطرات يک تلفن همراه" به محمد کوه خضري از استان قم.
بخش داستان کوتاه: 
۴-لوح تقدير رتبه دوم و جايزه نقدي به مبلغ دو ميليون تومان اهدا شد براي اثر "حاجي پذيرايي نشده از مجلس بيرون نرود" به رضا احسان پور از استان اصفهان.
بخش نمايش: 
۵-لوح تقدير رتبه دوم و جايزه نقدي به مبلغ سه ميليون و پانصد هزار تومان اهدا شد براي اثر "دوران خوش بازنشستگي" به احسان جانمي از استان اصفهان.
بخش فيلم کوتاه: 
۶-لوح تقدير رتبه دوم و جايزه نقدي به مبلغ سه ميليون و پانصد هزار تومان اهدا شد براي اثر "گناوه من پاريس" به مهدي تنگستاني از استان بوشهر.
 
با پخش قسمت دوم مستند جشنواره، مجري برنامه از آقايان محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري، علي نصيريان بازيگر پيشکسوت تئاتر، سينما و تلويزيون کشور و عضو هيئت داوران بخش نمايش به همراه ناصر فيض دبير هنري جشنواره خواست تا جوايز بخش پنجم و اصلي جشنواره را که مربوط به نفرات اول کل بخش ها بود، به شرح زير به منتخبان اين بخش اهدا کنند:
نفرات اول کل بخش ها
بخش مقاله: 
۱-لوح تقدير رتبه اول، تنديس جشنواره و جايزه نقدي به مبلغ دو ميليون و پانصد هزار تومان اهدا شد براي اثر "بررسي نمونه اي و محتوايي موضوعات طنز در هنرهاي تجسمي" به سيد محمدرضا طبسي از استان سمنان.
بخش عکس: 
۲-لوح تقدير رتبه اول، تنديس جشنواره و جايزه نقدي به مبلغ سه ميليون تومان اهدا شد براي اثر "بستني" به عطا رنجبر زيدانلو از استان خراسان رضوي.
بخش نثر: 
۳-لوح تقدير رتبه اول، تنديس جشنواره و جايزه نقدي به مبلغ سه ميليون تومان اهدا شد براي اثر "اشتباهي" به اکبر نيتي از استان زنجان.
بخش شعر: 
گفتني است، بنا به رأي هيئت داوران در بخش تک اثر بدون ترتيب اولويت ۷ شعر شايسته تقدير شناخته شدند و جوايز مقام اول تا سوم ميان آنها تقسيم شد. همچنين در بخش مجموعه اثر نيز هيچ يک از آثار، برگزيده شناخته نشدند.  
۱-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر "نامه به استاد" به سيدامير سادات موسوي از استان همدان.
۲-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر در "باب جواني" به سعيد طلائي از استان همدان.
۳-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر طنز "توحيدي" به مهدي کرمي از استان تهران.
۴-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر "شغل" به عباس احمدي از استان قم.
۵-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر "زمانه" به محمد نظري ندوشن از استان يزد.
۶-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر "نقيضه" به راشد انصاري از استان هرمزگان.
۷-لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ يک ميليون تومان اهدا شد براي اثر "عشق مشعشع" به سيد محمد جواد ميرصفي از استان قم.
بخش نمايش: 
۸-لوح تقدير رتبه اول، تنديس جشنواره و جايزه نقدي به مبلغ چهار ميليون تومان اهدا شد براي اثر "متل" به  کاوه مهدوي از استان تهران.
شايان ذکر است، هيئت داوران در بخش فيلم و داستان کوتاه هيچ اثري را شايسته کسب مقام اول ندانست.
 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312402
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.