برگزيدگان جشنواره ايران ساخت معرفي شدند

برگزيدگان ۵ بخش هنرهاي تجسمي، ادبيات، ديداري و شنيداري، رسانه‌هاي ديجيتال و ايده بازار دومين جشنواره ملي فرهنگي هنري ايران ساخت  معرفي شدند. بخش دانش‌آموزي اين جشنواره تا پايان سال تحصيلي ادامه خواهد داشت و برگزيدگان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

ادبيات

 

بخش ادبيات در سه حوزه داستان کوتاه، شعر و مستندنگاري برگزار شد. در حوزه داستان اين بخش، رضا احسان پور با اثر «آبي نيساني» رتبه نخست، علي خضري با اثر «سماق ايراني» رتبه دوم و مصطفي محمدي با اثر «رنگ طلا» رتبه سوم را از آن خود کردند.

 

در حوزه شعر اين  بخش رتبه نخست از آن علي سليماني با اثر «مصرف غرور»، رتبه دوم محمدحسين مهدويان با اثر «فوتبال ايران-ژاپن» و رتبه سوم حسن حاتمي بهابادي با اثر «کاسب داخلي چند» شد.

 

حوزه مستندنگاري بخش ادبيات نيز جوايز اول تا سوم خود را به ترتيب به شرکت پويش داده نوين با اثر «شيوه مستندسازي در شرکت پويش داده نوين»، مهراب اکبري شهپر با اثر «بازيافت مواد تجديد حيات»، محمد بي‌طرفان با اثر «انديشه مبارزه با استعمار و ترويج کالاي داخلي در دوره قاجار» اهدا کرد.

 

ايده بازار

 

در بخش ايده بازار دومين جشنواره ملي، فرهنگي و هنري ايران ساخت جايزه نخست به شرکت مهندسي کاشفان نيلفام با اثر «پکيج فاضلاب بهداشتي و صنعتي» اهدا شد. جايزه دوم اين بخش از آن شرکت الماس طب کاسپين با اثر «دستگاه کنتراست تراپي» بود. جايزه سوم را نيز محمدمهدي حاجتي با اثر «ساخت مولي کود ارگانيک از ضايعات کشاورزي» از آن خود کرد.

 

هنرهاي تجسمي

 

بخش هنرهاي تجسمي شامل سه حوزه پوستر، تصويرسازي و کارتون بود. در حوزه پوستر اين بخش، رتبه نخست را ميثم گل بابايي با اثر «زودتر بيدارشو!» از آن خود کرد. رتبه دوم به احمد وجدان نژاد با اثر «سفره ايراني» تعلق گرفت. اثر «کالا سم توليد داخلي» از محمدعلي حليمي دريافت رتبه سوم را براي اون به همراه داشت و رتبه چهارم نيز به نعيمه پاک‌نيت با اثر «نجاتش بديم!» اهدا شد.

 

در حوزه تصويرسازي بخش هنرهاي تجسمي هيئت‌داوران کسي را حائز رتبه اعلام نکردند. در حوزه کارتون اين بخش به ترتيب جابر اسدي، مهدي عزيزي، محمود نظري و ناصر مقدم رتبه‌هاي اول تا چهارم را از آن خود کردند.

 

رسانه‌هاي ديجيتال

 

بخش رسانه‌هاي ديجيتال دومين جشنواره ملي فرهنگي هنري ايران ساخت از ۶ حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي، سامانه هوشمند و آي او تي، شبکه‌هاي اجتماعي، نرم‌افزار تلفن همراه، نرم‌افزارهاي کاربردي و چند رسانه‌اي و نيز وب‌سايت تشکيل شده بود.

 

در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي مهدي بهرامي با اثر «نگاره» رتبه نخست را دريافت کرد. تيم Electro Gryphon Game با اثر «شهرزاد» رتبه دوم را از آن خود کردند. همچنين رتبه شوم به شرکت توسعه گر شبيه‌ساز با اثر «مزرعه شمالي» تعلق گرفت.

 

در حوزه سامانه هوشمند و آي او تي بخش رسانه‌هاي ديجيتال هيئت‌داوران کسي را حائز رتبه اعلام نکرد. در حوزه شبکه‌هاي اجتماعي اين بخش نيز شرکت پيشروان فناوري اطلاعات ويهان با اثر «شبکه اجتماعي پروفايل» شايسته تقدير شناخته شد.

 

در حوزه نرم‌افزار تلفن همراه اين بخش رتبه نخست از آن اثر «ايران اپس» از شرکت تدبير گستران بهينه‌ساز شد. رتبه دوم را اثر «سياي همراه» از شرکت رهپويان خرد ايرانيان از آن خود کرد و رتبه سوم نيز به «اپ همگردي» اثر نيما محسني تعلق گرفت.

 

سيدعلي محمديه با اثر «زبان برنامه‌نويسي مستقل ET» در حوزه نرم‌افزارهاي کاربردي و چند رسانه‌اي بخش رسانه‌هاي ديجيتال شايسته تقدير شناخته شد. در حوزه وب‌سايت اين بخش نيز شرکت کلان دانش سهند با اثر «فرادرس» رتبه نخست شناخته شد. رتبه دوم اين حوزه مشترکا به سيد مجتبي شريعتي با اثر «منظوم مرجع سينما و تلويزيون» و پوريا نوروزي با اثر «گلورين» تعلق گرفت.

 

ديداري و شنيداري

 

بخش ديداري شنيداري دومين جشنواره ملي فرهنگي هنري ايران ساخت از ۶ حوزه برنامه تلويزيوني و گزارش خبري، برنامه راديويي، پويانمايي، فيلم کوتاه و دانشجويي، فيلم مستند، کليپ و تيزر تبليغاتي تشکيل شد.

 

در حوزه برنامه تلويزيوني و گزارش خبري اين بخش رتبه نخست به اثر «منهاي نفت (توليد و تجارت خرما)» از محسن رسولي اهدا شد. اثر «افراماکس» از حسين دهقان رتبه دوم را از آن خود کرد و اثر «ايرانيش» روح اله رحيمي رتبه سوم معرفي شد.

 

حوزه برنامه‌هاي راديويي بخش ديداري و شنيداري دومين جشنواره ملي فرهنگي هنري ايران ساخت برگزيدگان اول تا سوم خود را به ترتيب برنامه‌هاي «رويش»، «حمايت از صنايع کوچک» و «جنگ، آتش‌بازي» از مريم تقي زاده، هانيه پيرامي و حسين خليلي نژاد معرفي کرد.

 

در حوزه پويانمايي اثر «کفش زرد» مسعود اسدي رتبه نخست را از آن خود کرد. رتبه دوم اين حوزه به اثر «انتخاب با خودمونه» مجتبي احساني تعلق گرفت و «کامي و کتي» اثر ايمان پورعلي رتبه سوم شناخته شد.

 

محمدامين شريفي و علي رحيمي با اثر «کارخانه» رتبه نخست حوزه فيلم کوتاه و دانشجويي بخش ديداري و شنيداري دومين جشنواره ملي فرهنگي هنري ايران ساخت را کسب کردند. در اين حوزه هادي فيروزمندي با اثر «گل ايراني» دومين برگزيده و رضا نجاتي با اثر «تريبون» رتبه سوم را از آن خود کردند.

 

برگزيدگان اول تا سوم حوزه مستند اين بخش به ترتيب مهدي عوض زاده، لطف اله جاويدي و مهدي همايونفر با آثار «مستند عالي‌نسب»، «من يک چوپانم» و «مجموعه مستند قيام الله» اعلام شدند. در حوزه کليپ و تيزر تبليغاتي بخش ديداري شنيداري نيز عباس مرداي با اثر «شرکت نفت و گاز سرو» رتبه نخست اعلام شد. رتبه دوم به دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي با اثر «خوب گوش کن ايرانيه» تعلق گرفت و رتبه سوم از آن اثر «درها» از دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي شد.

 

دومين جشنواره ملي فرهنگي، هنري «ايران ساخت» با اهداف «جريان سازي و توليد محتوا براي فضاي مجازي مرتبط با چرخه تجاري سازي، کارآفريني و اقتصاد دانش بنيان»، «حمايت از خدمات و توليدات دانش بنيان ساخت ايران»، «ساماندهي واردات بي‌رويه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ايراني با کيفيت» و همچنين «کمک به برجسته سازي (نشان تجاري) کالاهاي مرغوب ايراني»، در بخش‌هاي ادبيات، هنرهاي تجسمي، رسانه هاي ديداري و شنيداري، رسانه‌هاي ديجيتال و ايده بازار و بخش دانش آموزي به همت ستاد فرهنگ‌سازي اقتصاد دانش بنيان معاونت علمي رياست جمهوري و با همکاري دفتر طنز حوزه هنري و ديگر ارگانها و سازمانها با شعار «فناوري ايراني، کسب و کار ايراني» ۴ تا ۸ دي ماه سال جاري برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313133
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.