گفتگو با سعيد طلايي درباره قندشکن

سعيد طلايي، طنزپرداز جوان کشورمان، در حاشيه برگزاري پنجمين محفل طنز «قندشکن» يزد، اين نشست صميمانه را محفلي براي معرفي توانمندي و قابليت‌هاي‌ هنرمندان و طنزپردازان يزدي دانست.

وي اشعار و آثار خوانده شده در اين محفل را خوب توصيف کرد و گفت: باعث افتخار است که استان يزد از شاعران و طنزپردازان توانايي برخوردار است.

اين طنزپرداز بر تداوم اين روند و حضور گسترده شاعران و طنزپردازان استان در اين محفل تأکيد کرد و گفت: برگزاري جشنواره‌هاي استاني با هدف شناسايي، پرورش و معرفي استعدادهاي جوان، در رشد و بالندگي طنز شهرستان‌ها بسيار مؤثر است.

طلايي همچنين به نقش آموزش در تقويت و ارتقاي طنزپردازان اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاري کارگاه‌ها و نشست‌هاي آموزشي علاوه بر ايجاد تعامل و همفکري ميان طنزپردازان باعث دانش افزايي و کسب تجربه خواهد شد. شاعران قبل از حضور در محافل مي‌توانند آثارشان را در کارگاه‌ها و نشست‌هاي صميمانه بخوانند تا ويرايش لازم صورت گرفته و ايرادهاي احتمالي آن برطرف شود و آنگاه اثري محکم و باکيفيت را به محافل طنز ارائه کنند.

اين هنرمند رعايت اصول طنزنويسي در نوشتن طنز را بسيار مهم خواند و گفت اگر طنزپرداز مي‌خواهد در خصوص يک موضوع طنز بگويد، نبايد مستقيم به دل ماجرا بزند؛ زيرا نتيجه مطلوبي در پي نخواهد داشت. اين نکته مهمي است که بايد به آن توجه شود.

وي با بيان اينکه هنر طنزپرداز اين است که از زاويه‌اي به موضوع بپردازد که تابه حال ديده نشده باشد، افزود: هر چند پرداختن به موضوع از زواياي مختلف شايد زمان‌بر باشد؛ اما ارزش کار طنزپرداز را دوچندان ميکند.

طلايي در پايان اظهار داشت: با وجود استعدادهاي جوان و تداوم برگزاري محفل طنز قندشکن، استان يزد در آينده حرف‌هاي زيادي براي گفتن در عرصه طنز کشور خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312956
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.