«کلان شر» در دسترس علاقه‌مندان

مجموعه شعر طنز «کلان شر» سروده‌‌ مجتبي احمدي توسط نشر قدياني منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به طنز و ادبيات قرار گرفت.
مجتبي احمدي شاعر، نويسنده و طنزپرداز خوب کشورمان در آثار طنز خود به مسائل اجتماعي مي‌پردازد و با بياني طنزآميز سراغ دغدغه‌ها و مسائل روز مي‌رود. زبان صميمي و بيان محکم و درست وي از جمله ويژگي‌هاي آثار اوست. ايشان بارها در جشنواره‌هاي مختلف ادبي برگزيده شده‌است و در جشنواره‌هاي بسياري نيز به عنوان داور و يا دبير حضور داشته است. دبيري پنج دوره جشنوار? «طنز کرمان» با عنوان«خارستان» و دبيري پنج دوره شب شعر طنز «دولخ» و سردبيري گاهنام? طنز «دولخ» و در حاشيه و مسئوليت واحد آفرينش‌هاي ادبي و دفتر طنز حوزه هنري استان کرمان از ديگر فعاليت‌هاي ايشان به شمار مي‌رود.
مجتبي احمدي درباره مجموعه جديدش، «کلان‌شر» مي‌گويد:
«گويا «کلان‌شر» منتشر شده؛ دقيقاً نمي‌دانم کي! ولي انگار به‌تازگي. خودم هم هنوز کتاب را نديده‌ام. اين کتاب شعر را نشر قدياني در مجموعه «طنز جدّي» چاپ کرده و شماري از طنزها ‌و طنزآميزهاي مرا در بر مي‌گيرد؛ شعرهايي که از سال نودوپنج تا فروردين نودونه سروده شده‌اند.
احتمالاً اين چند بيت که آغاز يکي از شعرهاست، در پشت جلدِ کتاب چاپ شده باشد.»
پريشب رفته و مانده‌است با من بوي بارانش
پريشب، شهر تر شد؛ هم خيابان، هم بيابانش
بيابان را سراسر غرقِ باران ديدم و گفتم:
«بيابانش که اين باشد، چه باشد پس خيابانش؟!
تو گويي شهر دارد دوشِ آبِ سرد مي‌گيرد
و دستي مي‌کشد کيسه به سرتاپاي ميدانش
اَلا دلّاکِ باران! کاش امشب چرک برگيري
از اندامِ در و ديوار و بلوار و اتوبانش»
و باران آمد امّا شهر از اين بهتر نشد وضعش
که بايد دستِ‌کم قرني بخيسانيم در وانش!…
 از مجتبي احمدي آثار متعددي تاکنون منتشر شده است از جمله: مجموعه ‌شعر «درختان بي‌تاب» (سوره‌مهر، ????)، مجموعه ‌شعر «پاهاي تو منهاي يک»؛ شعر سپيد براي نوجوانان با موضوع دفاع مقدس (کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، ????)، مجموعه ‌شعر عاشورايي «ادامه‌ي آفتاب» (گردآوري، سوره‌مهر، ????)، «ايمان بدون نون» (مجموعه شعر طنز، نشر نون، ۱۳۹۴)
«کلان شر» از مجموعه «طنز جدي» است که در نوبت اول چاپ خود، با شمارگان ??? نسخه در ?? صفحه و با قيمت ????? تومان منتشر شده است. دکتر اسماعيل اميني دبير اين مجموعه است. از ديگر آثاري که در اين مجموعه به چاپ رسيده مي‌توان به کتاب «شعرهاي پاشنه‌ بلند»،‌ «بوستان بي‌درخت»، «جنتلمن چيني» و «پرروترين کلاغ جهان» اشاره کرد.
 
 
 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313931
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.