کتاب با کاروان حوله برای آن‌ها که عاشق شوخی کردن هستند

کتاب با کاروان حوله برای آن‌ها که عاشق شوخی کردن هستند

سازنده: امید مهدی‌نژاد

دربردارنده: شرح و تاویل چند شاهکار شعر و ترانه و غیره معاصر، جهت شرکت در خلق پروسه اثر هنری. چراکه منتقد و شارح در پروسه خلق اثر هنری شرکت دارند و متن ادبی هم برای خودش یک متن باز است و طی هر خوانش، بازسرایی می‌‌شود و از این چیزها.

برازنده: همه شما که عاشق شوخی کردن با مسائل جدی هستید. چراکه بخشی دارد با نام «در محفل انس نام دارد» شرح طنزآمیز برخی شعرهای معاصر است و بخش دیگری هم ترجمه دکتر برزو بی‌طرف از مقاله «همه چیزشناسی مرگ» که «پروفسور جان تراولتا» آن را نوشته است. در فصل «فالنامه حافظ بی‌معنی» هم بیست غزل حافظ را دارد که می‌توانید از آن به عنوان فالنامه استفاده کنید و راهنما هم دارد. انجمن ادبی اثیرالدین اخسیکتی هم معرفی می‌شود به اضافه چند کتاب شعر و داستان که قرار است منتشر شوند.

درآورنده: همان همیشگی (انتشارات سوره مهر)

بخشی از کتاب با کاروان حوله:

تو کی هستی که برای رفتنت

من باید از خودمم دل بکنم

شاعر در آغاز شعر به طرزی کوبنده فردی ناشناخته را مخاطب می‌گیرد. «تو» در اینجا نمادی از همه کسانی است که برای رفتن آنها آدم باید حتی از خودش هم دل بکند. اینجا این سؤال در ذهن پدید می‌آید که واقعا این کیست که برای رفتنش آدم باید از خودش هم دل بکند. هنرمندی سراینده در همین‌جا جلوه تام می‌کند که مخاطب را در تعلیقی نفس‌گیر نگه می‌دارد و نمی‌گوید این چه کسی است که برای رفتنش آدم باید از خودش هم دل بکند.

البته، شاعر در بیت بعد، از آن کسی که برای رفتنش آدم باید از خودش هم دل بکند سؤال می‌کند که «توی چشام چی خوندی؟» و این گامی است هرچند کوچک در جهت کشف هویت کسی که برای رفتنش آدم باید از خودش هم دل بکند…

 

دیگر آثار سازنده: رجزمویه، ملاحظات، آتش‌گردان، پیاده‌ها، شاقلوس، چگونه شاعر شویم؟، چگونه مدیر فرهنگی شویم؟، چگونه بازیگر شویم؟، چگونه موسیقی‌دان شویم؟، طنزی به شعر و ادب، قهوه قند پهلو و کتاب صوتی ابوالچپ.

پایان

لیلا باقری

برای مطالعه معرفی سایر کتاب‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=315667
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.