نیمه شب با امیرحسین قیاسی و آیتم‌هایی که خنده می‌گیرد

نیمه شب با امیرحسین قیاسی و آیتم‌هایی که خنده می‌گیرد

ساخت آیتم‌های طنز و شوخی‌های نمایشی کوتاه، از دهه هفتاد با برنامه‌هایی مثل «جُنگ هفتاد و هفت»، «ساعت خوش» و… آغاز شد و حتا در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ هم شاهد ساخت آن از سوی برنامه‌سازان بوده‌ایم و هستیم.

در سال ۱۴۰۰ نیز امیرحسین قیاسی که با اجرای استندآپ در فصل دوم خنداننده‌شو شناخته شد، برنامه‌ای به نام «نیمه شب» را به صورت آیتمی ساخته که هر سه‌شنبه از فیلیمو پخش می‌شود.

ایده‌ای خوب و نمایشی متفاوت با آثار پیشین

استقبال و رضایت نسبی مخاطبان از این برنامه، نشان می‌دهد ساخت آیتم طنز همچنان مخاطب خودش را دارد و کوتاه بودن زمان آن نیز در این امر کمک می‌کند.

اما آنچه نیمه شب را از برنامه‌های گذشته جدا می‌کند، پرداختن به تیترهای خبری و نقدهای روز و اجتماعی است.

همچنین مستقیم‌گویی و ارتباط بدون واسطه با مخاطب، یکی از ویژگی‌های این برنامه است.

به طوری که بعد از ارائه یک خبر، شوخی شکل می‌گیرد و بیننده سریع و مستقیم با آن ارتباط برقرار می‌کند.

این موضوع می‌تواند برای فردی که در جریان اخبار فضای مجازی و رسانه‌ای نیست، مفید باشد. به گونه‌ای که در زمانی کوتاه با خواندن تیترها در جریان بعضی اخبار قرار بگیرد و شوخی‌هایی را هم بشنود.

اما با توجه به هفتگی بودن برنامه، احتمال اینکه بعضی از خبرها برای بعضی مخاطبان تکراری باشد و تازگی خود را از دست داده باشد هم وجود دارد.

اخبار گلچین شده دغدغه همه مخاطبان نیست

در برنامه نیمه شب، قیاسی و گروه نویسندگان برنامه با توجه به مهارت‌شان در شوخی با اخبار روز، سوژه‌های خبری-اجتماعی را انتخاب می‌کنند و در شوخی با بعضی از آنها هم موفق هستند.

اما اخباری که انتخاب می‌شوند، دغدغه همه افراد نیست و به سمت هدف خاصی حرکت نمی‌کند‌.

به همین علت ممکن است شوخی با آنها به خنده‌ای کوتاه و زودگذر تبدیل شود که در خاطر نمی‌ماند.

اجرای امیرحسین قیاسی متن را تکمیل می‌کند

«وقت خود را با ما تلف کنید»؛ این جمله‌ای است که بین بخش‌های برنامه نیمه شب دیده می‌شود و همان ابتدا با بیننده اتمام حجت می‌کند.

اجرای قیاسی در این برنامه نیز به همین جدیت و شبیه کنایه داخل جمله است. به طوری که گاهی خواننده از جدیت و دنیای وارونه‌ای که او می‌سازد، به خنده می‌افتد و شوخی‌ها جواب می‌دهند.

او که پیش از این برنامه «شانتاژ» را در ده قسمت و به صورت اینترنتی منتشر کرده بود، حالا باتجربه‌تر شده و از جدیت خود در اجرا به بهترین شکل استفاده می‌کند.

در کل «نیمه شب» را می‌توان اثری دانست که این روزها مانند آن در شبکه خانگی و صدا و سیما کمتر دیده می‌شود و از طرفی با نقدهای اجتماعی و رسانه‌ای که در خود دارد، مخاطبان بسیاری را جذب کرده است.

هر چند که اگر این انتقادها به سمت مفهومی خاص و مشخص‌تری جهت بگیرد، می‌تواند موفقیت و کیفیت بالاتری برای برنامه در همان زمان کوتاه برنامه رقم بزند.

پایان

نویسنده: سارا ملاعباسی

برای تماشای این برنامه اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=315180
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.