نمایشنامه طنز خرس در پنجمین برنامه خنده در صحنه

گزارش تصویری نمایشنامه خوانی «خرس» آنتوان چخوف در خنده در صحنه

نمایشنامه طنز خرس در پنجمین برنامه خنده در صحنه

نمایشنامه «خرس» آنتوان چخوف در آخرین قسمت برنامه خنده در صحنه که به خواندن نمایشنامه‌های طنز اختصاص دارد، خوانده شد. حضور افرادی مثل فرهاد بشارتی، فرج‌‍الله گل‌سفیدی، فریبا دستوار در این برنامه از نکات قابل توجه «خنده در صحنه» ۵ بود.

این برنامه که با حضور امیر دژاکام و مهدی فارغی روز شنبه ۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد در سالن مهر حوزه هنری به روی صحنه رفت و میزبان تعداد زیادی از مخاطبان نمایشنامه‌خوانی طنز بود.

چشمان شما در حال تماشای گزارش تصویری این برنامه است:

عکاس: محسن سیدی

یادداشتی از مهدی صالحی بر نمایشنامه خرس:

در مورد داستان کوتاه خرس نوشته آنتون چخوف روایات مختلفی وجود دارد.

می‌گویند آنتون این داستان را از روی یک داستان محلی قدیمی روسی به اسم خرس گنده نوشته که آمده است روزی یک بچه درس نمی‌خواند و دائم گریه می‌کرد.

شخص دوره‌گردی به همراه حیوان خانگیش که یک خرس بود از آنجا رد می‌شد، مادر بچه که تمام اهل محل و فامیل را بر سر او کوبیده بود و کسی نمانده بود که کوبیده‌ای از او بسازد چشمش به خرس افتاد و گفت ببین خرس گنده گریه نمی‌کند.

پسر بچه شاکی شد و رفت و این داستان زندگی او پس از رفتن است.

در روایت دوم آمده است یک زن بیوه تصمیم می‌گیرد تا با پاکدامن بودن و در ماتم ماندن این خیانت تا پایان عمر، از شوهر خیانت‌کار خود انتقام بگیرد.

یک روز یک مرد محلی به دنبال پولی است که شوهر این زن به او بدهکار است می‌آید و او با حیله‌گری و حرکات زنانه پول را از شوهر می‌گیرد ولی به طلبکار نمی‌دهد و این داستان درگیری مرد طلبکار و شوهر بی‌پول است.

در آخرین روایت آمده است زنی که به تازگی بیوه شده است صاحب خانه برای دریافت اجاره‌بها می‌آید و یک دل نه صد دل عاشق او می‌شود ولی زنش متوجه می‌شود و با هم دستی زن بیوه پدری از او در می‌آورند که چخوف آن را داستان می‌کند.

پایان

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=316454
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.