محمد ابوالحسني درگذشت

محمد ابوالحسني، تهيه‌کننده و خالق انيميشن «ديرين ديرين» به دليل ابتلا به بيماري کرونا و درگيري و نارسايي ريه دار فاني را وداع گفت. وي که چهار روز پيش با ?? درصد درگيري ريه به بيمارستان امام خميني (ره) مراجعه کرده بود، در صد درگيري ريه‌اش به ??درصد رسيد و شنبه هفتم فروردين درگذشت.

 

 

محمد ابوالحسني از سال ۱۳?? وارد عرصه انيميشن شد و چند ‌هزار انيميشن فرهنگي در مورد آب، برق، گاز، مواد مخدر، پليس و بهداشت و … ساخت. از جمله فعاليت‌هاي وي ساخت انيميشن «‌خيلي خطرناکه حسن‌‌‌»، انيميشن‌هاي «حيات وحش؛ حيوانات منقرض شده»، تهران ???? و ديرين ديرين است که از معروفترين انيميشن‌هاي اوست.

 

در پي درگذشت اين تهيه‌کننده، اميررضا مافي، مدير مرکز انيميشن حوزه هنري، در پيامي درگذشت محمد ابوالحسني، را تسليت گفت.

در متن اين پيام تسليت آمده است:

«خبر درگذشت جناب آقاي محمد ابوالحسني از تهيه کنندگان پر سابقه هنر، صنعت انيميشن، بر اثر ابتلا به ويروس منحوس کرونا، داغ بزرگي بر دل فعالان پويانمايي ايران گذاشت.
ابوالحسني جزو پيش‌قراولان توليد صنعتي انيميشن در ايران بود و با تهيه آثاري همچون «ديرين ديرين» نقش بسزايي در حرفه‌اي شدن توليدات پويانمايي ايفا کرد و با ذهن خلاق و مبتکر خود توانست مسير نويي را در تبلور خلاقيت جوانان ايراني در خدمت اقتصاد فرهنگ، همواره سازد.
مجموعه مرکز انيميشن حوزه هنري، ضمن تسليت به اهالي گرانقدر عرصه انيميشن و خانواده مرحوم ابوالحسني،  ياد، خاطره‌ و ميراث معنوي ايشان را همواره زنده نگاه خواهد داشت، ان‌شاءالله.»

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313681
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.