لک لک ها برای که پرواز می‌کنند؟

لک لک ها برای که پرواز می‌کنند؟

نویسنده: سمیه رستمی

بلاشک و به ضرس قاطع وظیفه فرزندآوری از ابتدای بشریت تا کنون به عهده لک لک هاست. اما چرا این روزها کمتر شاهد فرزندآوری هستیم جوری که کشور از لحاظ جمعیتی دچار بحران شده است؟ آیا کریدورها و پلن‌های پروازی لک‌لک‌ها تغییر کرده؟! مشکل در مبدأ است یا در مقصد یا در طی مسیر؟

قبلاً جوری لک‌لک‌ها برای خانواده‌ها فرزند می‌آوردند و در رفت‌وآمد بودند که شمارشش از دست دررفته بود و اگر شب یک بچه در کوچه جا می‌ماند بعید بود والدینش متوجه بشوند حتی مورد بوده که برای دو بچه یک اسم انتخاب کرده بودند بعد مجبور شدند با شماره یک و دو اسم‌گذاری‌شان کنند که موقع حضور غیاب بفهمند بچه هست یا نیست. ا

ما امروزه بیشتر خانواده‌ها با اینکه اغلب خواهان سه چهار سورتی پرواز لک‌لک‌ها به منزلشان هستند در نهایت به یکی دوتایش رضایت می‌دهند بقیه را مرجوعی می‌زنند.

خوب لک‌لک‌ها مسخره پدر ما نیستند که مراحل سفارش ساخت یک فول آپشن پرومکس را تا ته تهش دریافت کنند بعد کنسل بشود مخصوصاً که طبق آمار رسمی سالانه حدود ۳۰۰ هزار کنسلی در حین زمان پرواز لک‌لک بخت‌برگشته ثبت می‌شود و بیچاره باید اولین دوربرگردان برگردد.

همین کارها باعث شده لک‌لک‌ها به این راحتی‌ها به سفارش‌ها وقعی ننهند و بعضاً متقاضی برای ثبت یک سفارش مجبور به پرداخت هزینه کمرشکن بشود.

مسئولین باید با لک‌لک‌ها وارد مذاکره بشوند تا میزان پروازهایشان را افزایش بدهند در ضمن تسهیلاتی ایجاد کنند چند استراحتگاه مجهز به ماساژور کت‌وکول لک‌لک‌ها تخفیفات ویژه جوری که لک‌لک‌های خارجی هم اپلای کنند بیایند اینجا کار کنند. اصلاً جوری بشود که دیگر پرندگان هم به ناوگان لک‌لک‌ها بپیوندند.

همچنین باید لک‌لک‌ها توجیه شوند که آن گوگولی مگولی درون بقچه؛ امید و آینده یک جامعه هستند.

اگرچه بعضی‌ها به‌نوعی خودشناسی رسیده‌اند که نگهداری از حیوانات خانگی را ترجیح داده‌اند؛ اما اگر کره‌الاغ کدخدای ده شلمرود هم تربیت کنند که به‌قاعده حکمای شرق دور حکمت و آموزه اخلاقی بلد بود باز هم جای یک بچه را نمی‌گیرد و بالاخره یک روزی برمی‌گردد به اصل خودش و کره‌خر بازی در می‌آورد.

باید مسئولین امر با رسم نمودار لک‌لک‌ها را شیرفهم کنند اگرچه روی کاغذ فرزندآوری برای خانواده‌ها توجیه اقتصادی ندارد و مقرون‌به‌صرفه نیست؛ اما ما ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید هر که دندان دهد هزینه ارتودنسی و لمینت و اینهایش را هم می‌رساند غم مخور و من‌حیث‌المجموع بچه مایه برکت است.

وجود بچه در هر خانواده  بیشتر از برنامه‌های خونوک شادی و سرگرمی تلویزیون، شادی و نشاط می‌آورد.

حتی خانواده‌ها می‌توانند یک پیج بسازند برای کودکان شیرین‌کاری‌هایش را منتشر کنند جوری که انگار آسمان دهان بازکرده فقط بچه اینها تالاپی افتاده پایین بقیه بچه‌شان را از نت دانلود باکیفیت ۱۲۸ مگ دانلود کرده‌اند. اصلاً همین‌ها می‌توانند تبلیغ بگیرید چندبرابر هزینه پوشک بچه‌شان درآمد داشته باشند.

باتوجه‌به اینکه تاریخ رند تولد در سرنوشت بچه نقش اساسی بازی می‌کند مسئولین باید دست بجنبانند و بستر مناسب برای فرزندآوری را مهیا کنند؛ چون حداقل تا ۱۱ سال آینده هر سال یک روز با تاریخ رند داریم.

یعنی اگر حافظ در این روزها زندگی می‌کرد و بحران کاهش جمعیت را می‌دید می‌فرمود: «چند روزی که در این قرن تاریخ رند داریم/ بچه آرید به دنیا که زمان این همه نیست»

پایان

برای مطالعه سایر مطالب اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317896
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.