? قالب‌هاي گوناگون شعر طنز در «مخزن الاشرار»

 

کتاب «مخزن الاشرار» اثر دکتر عباس احمدي ، از چهل قطعه شعر در قالب‌هاي گوناگون از جمله غزل، مثنوي، قصيده، شعر آزاد و دوبيتي طنز تشکيل شده است. اين کتاب سومين مجموعه شعر طنز عباس احمدي است و توسط انتشارات سوره مهر راهي بازار کتاب شده است.

اشعار اين مجموعه بين سال‌هاي ?? تا ?? سروده شده که اکثر آن‌ها در جشنواره‌هاي مختلف طنز برگزيده شده‌اند. بيشتر اين اشعار نقيضه‌هايي است بر شعر‌هاي ديگر شاعران که در اين مجموعه آورده شده است.

موضوع اشعار کتاب «مخزن الاشرار» بيشتر اجتماعي است و به گونه‌اي نگاه انتقادي به مسائل و مشکلات اجتماعي دارد. به عبارتي شعر‌هاي اين مجموعه بيشتر سوژه محور و هدف‌دار هستند. در پشت هر اثر دغدغه‌اي و نکته‌اي است. در اين کتاب موضوعات متنوعي آورده شده است. اسم کتاب «مخزن الاشرار» بر اساس اثر شناخته شده نظامي انتخاب شده است. البته عنوان کتاب اسم يکي از شعر‌هاي اين مجموعه نيز هست.

 اين کتاب به زبان معيار نزديک است و همين موضوع باعث مي‌شود استقبال بيشتري از کتاب شود، زيرا شعر طنز با زبان معيار بيشتر مورد علاقه مردم قرار مي‌گيرد و راحت‌تر با اين شعر‌ها ارتباط برقرار مي‌کنند.  / باشگاه خبرنگاران جوان

عباس احمدي سال ۱۳۵۷ در تهران به دنيا آمد. دکتراي منابع طبيعي دارد و عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد است. از کودکي به شعر و ادبيات علاقه‌مند بوده و بيش از ۷۰ رتبه کشوري را در شعر طنز و غير طنز از آن خود کرده و داوري و دبيري چندين جشنواره ادبي را بر عهده داشته است.

مسئول دفتر طنز حوزه هنري قم و مجري محفل قمپز است و ۱۲ کتاب ادبي تأليف کرده که «مخزن الاشرار» يکي از آن‌هاست.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313414
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.