فیلم ورود آقایان ممنوع و کمدی سوتفاهم

فیلم ورود آقایان ممنوع و کمدی سوتفاهم

نویسنده: سارا ملاعباسی

نگاه کلیشه‌ای ارجحیت مردان بر زنان یا برعکس، موضوعی است که بارها در سریال‌های کمدی (از ضعیف تا قوی‌اش) تکرار شده است. حال اگر همین نگاه کلیشه‌ای موضوع اصلی یک فیلم سینمایی باشد و با سوتفاهم همراه شود، می‌تواند کمدی خلق کند.

فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع به نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و کارگردانی رامبد جوان یکی از فیلم‌هایی است که علاوه بر خنده‌دار بودن، این نگاه کلیشه‌ای را نقد کرده و آن را سطحی نگاه نمی‌کند.

این فیلم داستان دبیرستان دخترانه‌ای است که مدیرش، خانم دارابی با بازی ویشکا آسایش، از همه مردها متنفر است و اجازه ورود هیچ مردی را به آنجا نمی‌دهد و در شرایطی که چهار دانش آموز قرار است در المپیاد شیمی شرکت کنند، دبیرشان به دلیل مرخصی زایمان نمی‌تواند در کلاس حاضر شود و به ناچار دبیر مردی به نام آقای جبلی با بازی رضا عطاران وارد مدرسه می‌شود و همه دانش آموزان به او علاقه‌مند می‌شوند.

از بازیگران این فیلم می‌توان به ویشکا آسایش، رضا عطاران، مانی حقیقی، نگاه آهنگرانی و بهاره رهنما اشاره کرد.

فیلم ورود آقایان ممنوع پر از موقعیت‌های کمدی است. موقعیت‌هایی که اکثراً به دلیل سوءتفاهم شکل می‌گیرد و بیننده چون از علت آن موقعیت آگاه است به واکنش‌های آدم‌هایی مانند آقای جبلی و خانم دارابی می‌خندد.

از این موقعیت‌ها در فیلم کم نیست مثل واکنش‌های معلم شیمی نسبت به علاقه شاگردان نسبت به او تا خوردن کیک یزدی با کاغذ دورش و اردو در لواسان و بازی والیبال.

البته علاوه بر طراحی درست و به اندازه این موقعیت‌های کمدی، بازی رضا عطاران در نقش آقای جبلی بر خنده‌دار بودن و تاثیرگذاری شوخی‌های فیلم تاثیر زیادی گذاشته است.

به طوری که سکانس جوک گفتن و خندیدن او به جوک خودش را به تنهایی می‌توان دید و فارغ از دانستن مسئله اصلی به آن خندید.

فیلم ورود آقایان ممنوع جزو آن دسته فیلم‌های کمدی است که در زمان اکران و آمدن به شبکه نمایش خانگی با استقبال خوبی مواجه شد.

علاوه بر آن به دلیل به چالش کشیدن یکی از کلیشه‌های همیشگی که در بعضی برنامه‌ها تا مرز لودگی پیش می‌رود، می‌توان گفت که موفق بوده است.

فیلمی‌که در دو ساعت، نتیجه ترکیب پیمان قاسم خانی، رامبد جوان و رضا عطاران را به مخاطب نشان می‌دهد.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317844
1 نظر
  1. مارال می گوید

    نظر بدون فحش من اینه
    من اهل فیلم و سریال ایرانی نیستم
    ولی اون موقع که این فیلم و توی کلاس چهارمم
    معلم برامون به عنوان جایزه درس خوندن داد
    یکی از بهترین جایزه های عمرم شد من بعد از اون روز
    بارها این فیلم و دیدم … من و خیلی خندوند و یاد خاطره دبستانم برام زنده میکنه…

نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.