فیلم لونه زنبور؛ ماجرای عتیقه سرگردان

فیلم لونه زنبور؛ ماجرای عتیقه سرگردان

نویسنده: سارا ملاعباسی

دزدی کردن و گم کردن مال دزدی داستان فیلم لونه زنبور است. داستانی که می‌گویند ایده اولیه‌اش شبیه دو فیلم big job محصول دهه ۵۰ انگلستان و blue streak محصول ۱۹۹۹‌هاليوود است.

فیلم لونه زنبور به کارگردانی برزو نیک نژاد داستان دو پسر خاله به نام‌های صابر و مرتضی است که عتیقه‌ای که پدر صابر دزدیده بود را در خانه‌ای متروکه دفن می‌کنند و وقتی بعد از فوت و خاکسپاری پدرش از شهرستان برمی‌گردند، متوجه می‌شوند آن خانه تبدیل به کلانتری شده است. پس تصمیم می‌گیرند به عنوان سرباز وارد کلانتری شوند تا سر فرصت عتیقه را بردارند.

انتخاب پژمان جمشیدی و محسن کیایی در نقش صابر و مرتضی، زوج مناسبی برای ایجاد کمدی و خلق موقعیت است. چرا که بخش مهمی از فیلم بر دوش این دو نفر بوده و داستان به وسیله آن جلو می‌رود.

درگیری این دو نفر با مشکلاتی که سر راهشان قرار می‌گیرد و از طرفی رها شدن از دست دو نفر که ادعا می‌کنند از آن عتیقه سهم دارند، باعث شده که موقعیت‌های کمدی ایجاد شود.

سکانس‌هایی مثل درگیری با قاچاقچیان، تلاش برای شناخته نشدن از سمت پلیس و یا سکانس‌های مربوط به ایست بازرسی، سکانس‌هایی است که هم مخاطب را می‌خنداند و هم او را به هیجان می‌اندازد.

با وجود اینکه بسیاری از شوخی‌ها شوخی‌های کلامی هستند، بازی کیایی و جمشیدی سبب شده که این شوخی‌ها در فرم و ساختار قرار بگیرند و این طور نبود که فیلم در قالب یک نمایش رادیویی پخش شود و ندیدنش به ضرر مخاطب باشد.

لونه زنبور با وجود بازی کم نقص بازیگرانش و روایت مشخصی که دارد، پایانی تقریبا نیمه تمام برای بیننده باقی می‌گذارد. سرنوشت بعضی از آدم‌ها مثل تارا نامزد مرتضی و حتی عتیقه، نامشخص می‌ماند.

همچنین کمدی درون فیلم، به جز سکانس ایست بازرسی، صرفاً کمدی بود و انتقاد خاصی در خودش نداشت.

با این وجود، لونه زنبور که در سال ۱۳۹۶ اکران شد، جزو فیلم‌هایی است که می‌تواند برای ساعتی شما را درگیر کند و بخنداند. به شرط آنکه شما هم بخواهید با شوخی‌هایش بخندید و خیلی در جزئیات ریز نشوید.

این فیلم را می‌توانید از این لینک آنلاین تماشا کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317849
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.