فیلم قانون مورفی؛ تعقیب و گریزی که گاهی می‌خنداند

فیلم قانون مورفی؛ تعقیب و گریزی که گاهی می‌خنداند

نویسنده: سارا ملاعباسی

فیلم قانون مورفی یکی از آثار کمدی رامبد جوان است که در سال ۱۳۹۷ اکران شد.

از بازیگران سریال می‌توان به امیر جدیدی، امیر جعفری، رامبد جوان و مهسا طهماسبی اشاره کرد.

قانون مورفی داستان ساده‌ای دارد؛ پلیسی که بدبیاری‌هایش را گردن مورفی و قوانینش می‌اندازد، در اوج بدبیاری به دوستش که از اداره پلیس اخراج شده، کمک می‌کند تا دختربچه ربوده شده‌اش را پیدا کند.

این فیلم با تعقیب و گریز مهیج که سعی دارد کمدی خلق کند، آغاز می‌شود و رفته رفته با سکانس‌های دیگری که قوانین مورفی را در خود دارند، فیلم را جلو می‌برد.

تا رفتن به شمال و جستجو در ویلایی که قرار است آدم‌رباها در آن باشند، اغلب سکانس‌ها تعقیب و گریزهایی هستند که فرم و ساختار شهر را نشان می‌دهند و هیچ خبری از سرنخ و کمدی نیست.

بعد از اینکه فرخ با بازی امیر جدیدی، کیک حشیش را به اشتباه می‌خورد و دچار توهم می‌شود، به نیمه دوم می‌رسد. با توجه به این موضوع مخاطب شاهد توهم‌هایی است که یکی بعد از دیگری اتفاق می‌افتد و به خاطر غافلگیری در مواجهه با واقعیت، می‌خندد.

سکانس‌های طولانی دنبال هم دویدن و رقصیدن در محل قرار با آدم‌رباها آنقدر طولانی می‌شود که بدون غافلگیری انتهای آن بیهوده به نظر می‌رسد و بعد از فیلم مخاطب ممکن است فکر کند آن همه انتظار برای یک غافلگیری اینقدر هم لازم نبود.

فیلم فقط از این نظر به پایان می‌رسد که دختربچه ربوده شده از دست آدم‌رباها پیش پدرش برمی‌گردد. به غیر از این نه مسئله قانون مورفی حل شد و نه سرنوشت آدم‌ربا نشان داده می‌شود.

در کل می‌توان گفت قانون مورفی داستانی یک‌خطی دارد که به وسیله غلبه فرم و ساختار بر روایت اصلی، جلو می‌رود و محتوای خاصی در خود ندارد و نکته مثبت آن بازی باورپذیر بازیگرانش است.

این فیلم را می‌توانید آنلاین تماشا کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317506
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.