فیلم سینمایی حادثه سازان با حوادث رسیدن به کریسمس

آخر هفته با فیلم کمدی 

فیلم سینمایی حادثه سازان با حوادث رسیدن به کریسمس

نویسنده: مهدی صالحی

فیلم سینمایی حادثه سازان که در سال ۱۹۹۴ (۱۳۷۳) ساخته شده، شانزدهمین و آخرین فیلم مشترک زوج کمدین ایتالیایی باد اسپنسر که در در ایران با نام پا گنده شناخته می‌شود و ترنس هیل است.

این فیلم ۱۰۷ دقیقه‌ای محصول مشترک سه کشور آمریکا، آلمان و ایتالیا در ژانر کمدی و وسترن اسپاگتی (ایتالیایی) توسط ترنس هیل نوشته و کارگردانی شده است.

مجموعه فیلم‌های این زوج هنری بر پایه اختلاف رفتاری و شخصیتی دو برادر استوار است که با تمام اختلافاتی که دارند از یک دیگر حمایت می‌کنند، فیلم حادثه سازان نیز بر همین محور استوار است و این اختلاف از جزئی‌ترین نماها که حرکت صندلی‌های راک (صندلی‌های چوبی متحرک) تا شغل این دو برادر است در این فیلم شغل موزس (باد اسپنسر) گرفتن مجرمان و تحویل آنان به کلانتر و دریافت جایزه و شغل تراویس (ترنس هیل) آزاد کردن خلافکارانی است که به اعدام محکوم شده‌اند و این اختلافات باعث دعوای همیشگی این دو نفر می‌شود.

تراویس (ترنس هیل) تلگرافی از مادرشان دریافت می‌کند که از او می‌خواهد خودش و برادرش به همراه زن و فرزندانش برای عید کریسمس به کلبه او بیایند تا هم آنها را ببیند و هم طلایی که پدرشان از معدن استخراج کرده است را به آنها بدهد.

این موضوع با مخالفت موزس (باد اسپنسر) همراه می‌شود و تراویس تمام تلاش خود را می‌کند تا او را برای دیدن مادر ببرد.

در بین راه دزدان از موضوع طلاها مطلع می‌شوند و برای به دست آوردن آن به خانه مادربزرگ می‌روند و از طرف دیگر کلانتر و مردم شهر برای دستگیری موزس و تراویس که به اعدام محکوم شدند در شب عید به خانه مادربزرگ می‌آیند.
در این فیلم ران کری، نیل سامرز، روث بوزی، فریتز اسپربرگ که همگی در فیلم لوک خوش شانس با بازی ترنس هیل حضور داشته‌اند نیز بازی کرده‌اند.

زوج کمدی باد اسپنسر و ترنس هیل در مجموع شانزده فیلم سینمایی با نام‌های برگ برنده، اگه خدا ببخشه من نمی‌بخشم، این گروه مرگبار، به من می‌گن ترینیتی، پرواز به میامی، پلیس‌های فوق‌العاده میامی، تسخیرناپذیران، تمام راه، بچه‌ها، جنجال در ریو، جون من یه چک بزن، در غیر این صورت عصبانی می‌شیم، دو پلیس زبل، دوستی یک گنج است، فردها و زوج‌ها، حادثه سازان، من و اسب آبی و هنوز ترینیتی هستم بازی کرده‌اند که تمام این فیلم‌ها در ژانر کمدی بزن بکوب یا همان اسلپ اسلیپ جای می‌گیرد.

پایان

برای مطالعه معرفی سایر فیلم‌ها اینجا کلیک کنید

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=316440
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.