شب شعر «ياد استاد» برگزار ‌شد

به گزارش روابط عمومي دفتر طنز حوزه هنري شب شعر «ياد استاد» همزمان با سالگرد درگذشت زنده‌ياد ابوالفضل زرويي نصرآباد، با حضور چهره‌هاي برجسته طنز و ادبيات کشور و با استقبال پرشور اهالي فرهنگ و ادب، دانشجويان و علاقه‌مندان در تالار دکتر جليل شاهي دانشگاه يزد برگزار شد.

 

«ياد استاد» عنوان شب شعر طنزي بود که به مناسبت سالگرد آسماني شدن عبيد زاکاني روزگار ما؛ زنده‌ياد ابوالفضل زرويي نصرآباد شاعر، نويسنده، پژوهشگر و طنزپرداز معاصر در تالار دکتر جليل شاهي دانشگاه يزد برگزار شد.

در اين محفل ادبي که اجراي آن بر عهده صابر قديمي و مهدي فرج‌اللهي بود، شاعران و طنزپردازان ملي و استاني سروده‌هاي خود را با موضوع «اخوانيه‌اي براي ابوالفضل زرويي نصرآباد» خواندند و به بيان ويژگي‌هاي ادبي و شخصيتي استاد پرداختند.

اين محفل صميمي بهانه‌اي بود تا طنزنويسان، دوستان، شاگردان و علاقه‌مندان آن اديب فقيد گرد هم ‌آيند و تلاش‌هاي ارزنده‌‌اش را در عرصه شعر و ادب به ويژه طنز، ارج نهند و ياد و خاطره‌اش را گرامي بدارند.

 

ناصر فيض ، اسماعيل اميني، نادر ختايي، خليل جوادي، عباس حسين‌نژاد، سيدعبدالجواد موسوي و صابر قديمي حجت الاسلام مهدي پرنيان ، احمد رضا قديريان، حسن حاتمي بهابادي، محمدجواد حيدري و محمدجواد حلوايي در اين محفل به شعرخواني پرداختنددر ادامه مهدي فرج‌اللهي قطعه‌اي موسيقي با شعر طنزي از مرحوم زرويي نصرآباد براي حاضران اجرا کرد.

شب شعر «ياد استاد» که ويژه برنامه محفل طنز «قندشکن» هم بود به همت دانشگاه يزد، دفتر طنز حوزه هنري و حوزه هنري استان يزد برگزار شد.

محافل طنز «قندشکن» چهارشنبه اول هر ماه در حوزه هنري يزد واقع در چهار راه فاطميه، ابتداي خيابان آيت الله کاشاني، کوچه آزادي برگزار مي‌شود و حضور براي عموم آزاد است.

شب شعر «ياد استاد» از برنامه‌هاي همايش ملي نکوداشت زنده‌ياد ابوالفضل زرويي نصرآباد است که با حضور شخصيت‌هاي علمي و ادبي کشور، پژوهشگران، نويسندگان، شاعران، هنرمندان، دانشجويان و علاقه‌مندان از ۶ تا ۸ آذر در دانشگاه يزد برگزار مي‌شود.

گفتني است؛ ابوالفضل زرويي نصرآباد پايه‌گذار دفتر طنز حوزه هنري کشور و بنيان‌گذار نخستين شب شعر طنز در ايران با عنوان «در حلقه رندان» و صاحب آثار متعدد در حوزه ادبيات و طنز است که ۱۰ آذرماه ۱۳۹۷ در سن ۴۹ سالگي به دليل عارضه قلبي در احمد آباد مستوفي تهران چشم از جهان فرو بست و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 

گزارش تصويري شب شعر «ياد استاد»

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311571
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.