سریال تد لاسو؛ دوره ات شروع شده مربی

سریال تد لاسو؛ دوره ات شروع شده مربی

نویسنده: علیرضا عبدی

خلاصه داستان: مالک جدید باشگاه یک‌ باشگاه لیگ برتری انگلیس (به‌نام ریچموند) برای انتقام از همسر خودش که عاشق این باشگاه است، یک مربی فوتبال آمریکایی (تد لاسو) را با وجود این‌که هیچ تجربه‌ای در فوتبال حرفه‌ای ندارد و تخصص وی راگبی است به‌عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب می‌کند. اما تد لاسو برخلاف انتظارات ظاهر می‌شود و برای بقای تیم تلاش می‌کند…

کمدی‌های موقعیت (یا همون سیت‌کام)، معمولا به چند قسمت یا حتی چند فصل زمان نیاز دارند که به پختگی و بلوغ برسند.

مخاطب در این بازه فرصت پیدا می‌کند که با شخصیت‌ها، شوخی‌ها و الگوهای رفتاری‌شان در موقعیت‌های طنز‌آمیز مختلف آشنا ‌شود.

اما Ted Lasso بعد از گذشت چند قسمت این مسیر را با سرعت خوبی پشت‌سر گذاشت و در همان فصل اول، خودش را به عنوان یکی از بهترین مجموعه سیت‌کام‌ها معرفی کرد.

این سریال، در ژانر کمدی-ورزشی است ولی برای تماشا نیازی نیست که فوتبالی باشید. خود همین آقای تد لاسو نیز چنین است‌.

او حتی نمی‌داند که یک بازی فوتبال، می‌تواند مساوی تمام شود و یا آفساید چیست و چرا؟

بیشتر فیلم به پشت‌صحنه فوتبال و روابط بین شخصیت‌ها را تشکیل می‌دهد. جدل‌های و تنش‌های آشنای سرمربی‌های شناخته شده لیگ جزیره، حواشی بازیکنان مطرح و همچنین تماشاگران دوآتیشه و متعصب لیگ انگلیس در کنار جزئیات ریز و درشت بسیار، از عناصر جذاب و هیجان‌انگیز این لیگ پرطرفدار هستند که انتظار مواجهه‌ا‌ی طنازانه و هجوآمیز با آن‌ها را در سریال داریم.

در نگاه اول مشاوره گرفتن تد از تدارکاتچی تیم برای بستن ارنج و همچنین طراحی تاکتیک‌های بازی، نشانه‌ای از توی باغ نبودن او است.

اما از نگاهی دیگر اهمیتی را نشان می‌دهد که او برای هر کدام از اعضای باشگاه قائل است؛‌ تفاوتی هم نمی‌کند که آن فرد کاپیتان تیم باشد، یا ستاره جوان آن و یا تدارکاتچی‌ای که پیشنهادهای هوشمندانه‌ای برای تیم دارد. تد همه آن‌ها را عضوی از خانواده باشگاه می‌داند.

سریال تد لاسو برنده پرنامزدترین کمدی فصل اول در تاریخ جوایز اِمی شد و توانست جایزه بهترین سریال کمدی این جشنواره را از آن خود کند.

همچنین جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مردِ مجموعه تلویزیونی موزیکال یا کمدی و «جایزه انجمن بازیگران نمایشگر برای بازی برجسته توسط یک بازیگر مرد در یک سریال کمدی» دستاورد فصل اول این سریال است.

همچنین باید حضور تیم [ساختگی] ریچ‌موند اف‌سی در بازی فیفا ۲۳ باشیم.

این سریال را می‌توانید از فیلیمو یا نماوا تماشا کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317869
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.