رفتار کشور‌ها در مقابل ويروس کرونا از اين کشور به آن کشور

 

ويروس کرونا بدون اينکه رواديدي پرداخت کرده باشد تقريبا همه کشورهاي جهان را درنورديده است. با آنکه رفتار ويروس کرونا در تمام کشورها يک جور است، اما رفتار کشورها در مقابل ويروس کرونا از اين کشور به آن کشور فرق مي کند. با هم يک تک پا تا چند تا کشور کرونايي مي رويم تا ببينيم آنجاها چه خبر است؟!

هند

ويديويي از تجمع مردم هند در اعتراض به کرونا در فضاي مجازي دست به دست مي شود که در آن مردم هند شعار مي دهند: کرونا برو! کرونا برو!

اين قضيه نشان دهنده آن است که اگر در برخي کشورها مسئولين فقط با حرف زدن تنها مي خواهند مشکلات را حل کنند، کشورهايي هم هستند که خود مردم با حرف زدن مي خواهند کرونا را شکست بدهند.

البته هندي ها حق هم دارند. وقتي سلمان خان با يک تفنگ ساده کلاشينکف مي زند يک گردان کامل زرهي را نابود مي کند، آنها چرا نتوانند يک ويروس ميکروسکوپي را با دو تا فحش و دري وري نابود نکنند.

ترکمنستان

رهبر ترکمنستان گفته که روش جلوگيري ازشيوع ويروس جديد چيني بدون نياز به بستن مرزها و تعطيلي موسسات و مراکز کار و کسب را کشف کرده است.

بردي محمداف، به وزراي دولتش دستور داده که “دود درماني” را در سراسر اين کشور انجام دهند. البته منظور ايشان از دود درماني، «دود و دم درماني» نبوده است، بلکه منظورش اسپند دود کردن است. البته کاش قبل از اسپند دود کردن براي مقابله با کرونا، يک اسپند براي رئيس جمهور فوق تخصص ترکمنستان دود مي کردند که اين قدر راحت دارد کرونا را شکست مي دهد.

قطب جنوب

طبق اعلام دانشگاه جونز هاپکينز، تنها نقطه در روي زمين که از گزند کروناويروس در امان مانده است، قطب جنوب است. البته ساکنان کم تعداد قطب جنوب نبايد زياد هم خوشحال باشند چون بعيد نيست شرکت ماهان در پي کم شدن درآمدش به خاطر کاهش چشم گير پروازهاي داخلي، يک خط پروازي قطب شمال-رم- قطب جنوب راه بيندازد تا قطبي ها نيز از مزاياي اين ويروس استفاده کنند.

پاناما

بر اساس تدابيرسخت گيرانه دولت پاناما مردان و زنان پانامايي فقط به مدت ? ساعت در هر مرتبه در روزهاي مختلف مي توانند از منازل خود خارج شوند. مردان فقط در روزهاي شنبه، سه شنبه و پنجشنبه مي توانند به سوپرمارکت يا داروخانه بروند و زنان فقط روزهاي دوشنبه، چهارشنبه و جمعه مي توانند از منازل خود خارج شوند.يکشنبه ها هم که براي آنها در حکم جمعه ما است هيچ احدالناسي حق ندارد از خانه خارج شود.

مثل اينکه اين روزها زنان پانامايي به تجربه هاي دختراني که با گريم پسرانه به ورزشگاهها رفتند احتياج دارند و مردان پانامايي نيازمند ديدن دابسمشهاي پسران روسري به سر هستند تا بدانند چگونه جنسيت خودشان را براي خروج از خانه تغيير دهند.

چين

نسبت مرگ و مير مبتلايان به کرونا در چين در مقايسه با خيلي کشورها کمتر است ولي هنوز مشخص نيست چينيها چه کار کرده اند که مرگ مبتلايان کرونايي آنها اين قدر پايين است. شايد آنها هم در اعلام آمار مرگ و مير کرونايي خودشان از همان روشي استفاده مي کنند که مرکز آمار ما با آن روش تورم را زير ده درصد اعلام مي کند.

فيليپين

اوضاع فيليپين يک طوري است که حتي اگر کرونا شما را به آن دنيا نبرد، رئيس جمهور اين کشور برنامه ريزيهاي لازم را براي نقل و انتقال شما به آن دنيا فراهم مي کند.

رئيس جمهور فيليپين به پليس اين کشور اجازه داده است که به ناقضان فرمان قرنطينه شليک کند و چند روز پيش پليس اين کشور نخستين فرد ناقض اين فرمان را با شليک گلوله از پاي در آورد.

احتمالا اين روش خشن خواهد توانست کرونا را در اين کشور شکست بدهد، اما بعيد نيست بعد از صفر شدن کرونا در فيليپين، رئيس جمهور اين کشور خوشش بيايد و بخواهد با همين روش بيکاري و اعتياد را هم در کشورش به صفر برسانند. يعني تمام بيکاران و معتادان کشورشان را يک جا جمع کنند و با شليک گلوله به آنها آمار اعتياد و بيکاري را به صفر برساند.

 

مهدي محمدي، شهرآرا

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313282
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.