رادیو پنارت قسمت چهارم

رادیو پنارت قسمت چهارم

پادکست پنارت رادیویی طنز است که به اتفاقات فوتبالی و غیرفوتبالی در جام‌جهانی قطر می‌پردازد، با مهمانان متنوعی گفت‌وگوی شوخ‌طبعانه دارد و کشورهای حاضر در جام جهانی را معرفی می‌کند.

در قسمت چهارم پادکست پنارت، ما به یکی از برترین تیم‌های ادوار مختلف جام جهانی یعنی فرانسه پرداختیم و یک گفت‌وگوی ویژه با سرکار خانم نگار رشیدی داشتیم.

گفت‌وگویی حول محور فوتبال و خاطره و حاشیه و جام‌جهانی.

رادیو پنارت قسمت چهارم

این پادکست طنز و شنیدنی را اینجا بشنوید:

پادکست پنارت حاصل همکاری دفتر طنز حوزه هنری و گروه فرهنگی سماوا است که فعلا به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌پردازد. در آینده شاید به چیزهای دیگری هم بپرددازد.

برای شنیدن سایر قسمت‌ها و پادکست‌های دیگر اینجا کلیک کنید.

به باور عوام، «فرانسه» سرزمین آزادی‌های غیریواشکی، بوس‌های فرانسوی، پژوهای ۲۰۶ تیپ ۵ رینگ اسپرت خوابیده، ژیان‌های زرد، رمان‌های عاشقانه، قهوه‌های رقیق، انقلاب‌های کبیر، پنکیک‌های شکلاتی، برج‌های ایفل، رایحه‌های گرم و شیرین و تلخ است که البته هند های‌کپی همه این‌ها را می‌زند.

فرانسه حتی برخلاف اکثر کشورهای اروپایی آغوشش به روی پناهندگان ایرانی باز است، بنابراین اگر اون رفاه و اون مدل زندگی را می‌خواهید، کافی‌ست همین حالا که فضا به قدر کافی غبارآلود است، علیه امنیت ملی یک اقدامی بکنید و بروید.

لطفاً رفتید، در را هم پشت سرتان ببندید. اما قبل از رفتنتان بگذارید با واقعیت روبه‌رویتان کنم، فرانسه هم یک خراب‌شده‌ایست مثل بقیه جاهای دنیا. زبان فرانسه به تنهایی شاهد این مدعاست.

قواعد زبان فرانسه به حدی متعصبانه است که نه تنها معتقد به تفکیک جنسیتی آدم‌هاست که برای حیوانات، اصطلاحات، مکان‌ها و حتی اشیا هم جنسیت قائل است.

فکرش را بکنید در زبان فرانسه کتاب مرد است، میز، زن. در حالی که ما در ایران لااقل برای میز و کتاب جنسیت قائل نیستیم و خیلی راحت کتاب را روی میز می‌گذاریم و اسلام هم به خطر نمی‌افتد.

پایان

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=316954
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.