رادياتور منتشر شد

هشتمين مجموعه شعر طنز اکبر اکسير؛ شاعر، نويسنده و طنز پرداز خوب کشورمان با نام «رادياتور» توسط انتشارات مرواريد منتشر و روانه بازار کتاب شد.

اين مجموعه خواندني شامل هفتاد قطعه شعر کوتاه طنز است که به سبک ويژه و منحصر به فرد اکبر اکسير سروده شده است.

اکسير در سروده‌هايش با نگاهي نو و متفاوت به سراغ موضوعات روز و اجتماعي رفته و با پيوند دادن لبخند و انديشه لحظاتي ناب از لذت درک و لبخند را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. ايشان درباره اين مجموعه گفت: «اين کتاب از طنزهايي متفاوت و تازگي خاصي برخوردار است و اميدوارم مجموعه «رادياتور» بتواند در اين اوضاع غم‌انگيز کرونايي موجب شادي هم‌وطنان شود.»

 

«رادياتور» هشتمين مجموعه شعر طنز است که با عنوان شعر فرانو منتشر شده است. اکبر اکسير در انتهاي اولين مجموعه از اين هشت‌گانه به بيست ويژگي درباره فرانو اشاره مي‌کند و از چيستي و ضرورت آن مي‌گويد.

کوتاهي، زبان ساده و صميمي، خردورزي، ايجاز، غافلگير?ِ هنرمندانه، استفاده هوشمندانه از آرايه‌هاي لفظي و معنوي از جمله ويژگي‌هاي آثار اکسير است.

اکبر اکسير (متولد ???? در آستارا) شاعر، آموزگار بازنشسته زبان و ادبيات فارسي، گرافيست و طنزپرداز خوب کشورمان است. مجموعه شعرهاي در سوگ سپيداران، بفرماييد بنشينيد صندلي عزيز، زنبورهاي عسل ديابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌هاي حاصلخيز، مالاريا، ما کو تا اونا شيم، من هارا شورا هارا و مارمولک‌هاي هاچ‌بک از جمله آثار ايشان است.

«رادياتور» لبريز از لحظات ناب و خواندني است. توجه ويژه اکسير به خانواده در زندگي شخصي‌، در سروده‌هايش نيز جلوه‌گر شده است. در ادامه يکي از سروده‌هاي اين مجموعه را مي‌خوانيم که طبق معمول همسر جناب اکسير، مليحه خانم يکي از شخصيت‌هاي اصلي آن است.

 

من فقط به حرف مليحه گوش مي‌دهم

بگويد بمير مي‌ميرم، نمير، نمي‌ميرم

در عمرم يکبار فقط به حرف مليحه گوش ندادم

آن هم در دوره پروتکل

گفت: ماسک بزن، دو تا دوتا زدم

?? ثانيه صابون بزن، ?? دقيقه زدم

تا گفت ? متر فاصله را رعايت کن

گفتم تو بگو ? ميليمتر

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313925
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.