«دلبري برگزيده‌ام که مپرس» منتشر شد

 

به لطف خداوند عشق بعد از گذشت چند سال از رفت و برگشت طرح اوليه و معطلي‌هاي مرسوم بابت مجوز و مکاتبات اداري و کاغذبازي که اگر اغراق نکنيم، به اندازه‌ فرآيند وام ازدواج سخت و طاقت‌فرساست، بالاخره مجموعه شعر طنز «دلبري برگزيده‌ام که مپرس!» با موضوع ازدواج و تاهل و وضعيت خطير همسرداري توسط نشر سوره‌ مهر منتشر شده‌است. در اين مجموعه که توليد مشترک استان قزوين و طنزپردازان خوش سابقه‌ کشور محسوب مي‌شود، اشعاري از طنزپردازان خوب استان قزوين با همتايان کشوري‌شان به احسن وجه در هم آميخته و در قامت رعنايي يک کتاب(البته در قطع رقعي!) عرض اندام مي‌کند.

سبب پيشنهاد طرح چنين مجموعه‌اي البته به نظرم نبايد چندان پوشيده باشد. چرا که پاسخ به نياز ازدواج و تشکيل خانواده براي هر جوان دم بختي  از اوجب واجبات است، و کيست که نداند در شرايط فعلي عسرت اين عمل تا چه حد است؟! في‌الواقع اين روزها با اين آتش بازي اقتصادي که به راه افتاده مي‌توان گفت «از مغز جوانان وطن شعله دميده!»،  به عبارت ساده «گنده‌ترهاش توش موندن!» چه رسد به اين نسل بي‌نواي تازه به عرصه رسيده که يک سري دهه شصتي سوخته‌ي‌ جزغالِ نيمه‌ي گمشده نيافته را هم جلوتر از خود دارند هنوز! از اين‌رو گرچه با کار فرهنگي شکم هيچ عائله‌اي سير نمي‌شود، ولي در بساط ما اهالي ادبيات طنز، چيزي بيشتر از شعر طنز پيدا نمي‌شد و البته همان دارايي ناچيز را هم در طبق اخلاص گذاشتيم تا بلکه در بين متوليان امر گوش شنوايي پيدا شود و فکري به حال اين پديده‌ دراماتيک بکنند.

علي‌ا?ّ‌حال و من‌حيث‌المجموع از اين مجموعه با وجود کاستي‌هاي بسيار تاحدودي رضايت خاطر دارم و به نظرم براي شروع مي‌شود رويش حساب کرد. چه اينکه شايد در آتيه دور يا نزديک يکي پيدا بشود که کله‌اش به سياق اين حقير بوي قرمه‌سبزي بدهد و گردآوري و چاپ ادوار بعدي اين مجموعه را تداوم ببخشد و خطاهاي کار را از اين‌که هست کمتر کند.

در پايان مي‌خواهم به نوبه خود از يکايک دوستان فهيم و فرهيخته و طنازم که از گوشه گوشه مملکت به مدد من آمدند و اشعار زيباي‌شان را فرستادند، به خاطر همراهي در اين مجموعه طنز تشکر کنم. همين طور از طنزپردازان هم‌استاني خودم در قزوين نيز کمال سپاس را دارم. و در نهايت از مسئولين امر در حوزه هنري قزوين، دفتر طنز حوزه هنري مرکز و انتشارات سوره مهر نيز به خاطر پيگيري‌ و انتشار اين مجموعه قدرداني و تشکر مي‌نمايم. اميد دارم نتيجه کار به خير بيانجامد و به زودي همه جوانان را مشغول امر خير ببينم.

مهران حسيني – دفتر طنز حوزه هنري

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313316
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.