«خنديشه» به «قندشکن» آمد

 

بيست و يکمين محفل طنز «قندشکن» با موضوع «تغذيه سالم» با حضور دبير محفل «خنديشه» و جمعي از طنزپردازان شيرازي و يزدي در حوزه هنري يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان يزد: بيست و يکمين محفل ماهانه طنز «قندشکن» با موضوع «تغذيه سالم» با حضور دکتر عبدالرضا قيصري مدير دفتر طنز حوزه هنري فارس و دبير محفل «خنديشه» و جمعي از طنزپردازان شيرازي و يزدي و قشرهاي مختلف مردم، شامگاه چهارشنبه دوم مرداد در سالن نارنجستان هنر حوزه هنري يزد برگزار شد.

در اين محفل شاعران و طنزنويسان آثاري را در زمينه اهميت و فوايد تغذيه سالم، نقش تغذيه سالم در ارتقاي سلامت جامعه، پيامدهاي تغذيه ناسالم و لزوم تغيير سبک‌هاي غلط زندگي و همچنين موضوع آزاد ارائه کردند.

عبدالرضا قيصري، جواد فرج‌پور، مهدي خضري و محمود برزين از طنزپردازان محفل خديشه حوزه هنري استان فارس مهمان قندشکن بيست و يکم بودند که در کنار طنزپردازان يزدي به شعرخواني پرداختند.

احمد رضا قديريان، حجت‌الاسلام مهدي پرنيان(مسئول دفتر طنز حوزه هنري يزد)، علي برزگري خانقاه، محمدجواد حلوايي، سيدمحمد رضا آقايي، محمدجواد حيدري، حبيب خشايي، محمد عظيمي، سينا ارس‌خان، طاهره پرورش‌زاده و زهرا ملک‌ثابت هم در اين محفل آثار خود را ارائه کردند.

در ابتداي محفل محسن سالاري ـ ‌نويسنده و پژوهشگر‌ـ به معرفي آثار و زندگي‌نامه زنده‌ياد ابوالفضل زرويي‌نصرآباد چهره سرشناس و کم‌نظير ادبيات و طنز معاصر ايران پرداخت و يک قطعه شعر نو از آثار طنز اين شاعر و طنزپرداز يزدي‌تبار را خواند.

در بخشي از اين برنامه اسماعيل ملانوري از هنرمندان استان با اجراي استندآپ کمدي با گويش يزدي بر شيريني و گرمي اين محفل افزود.

در ادامه بر اساس رأي حضار، اثر علي برزگري‌خانقاه به عنوان بهترين شعر طنز و آثار سيدمحمدرضا آقايي و سينا ارس‌خان به‌طور مشترک به عنوان نثر برگزيده اين دوره انتخاب شد که با اهداي جوايزي از آنان تقدير شد.

در بخش مسابقه بداهه‌سرايي نيز شعر طنز جواد فرج‌پور از استان فارس برگزيده و با اهداي هديه‌اي از وي تقدير شد.

همچنين مجموعه شعر طنز «خنديشه» که به همت حوزه هنري فارس منتشر شده است و مجموعه «خنده‌هاي عمل نکرده» اثر عبدالرضا قيصري معرفي و به محفل قندشکن هديه شد.

برپايي نمايشگاه کتاب‌ طنز از ديگر برنامه‌هاي محفل بيست و يکم بود.

احمد رضا قديريان اجراي اين برنامه را بر عهده داشت و عبدالرضا قيصري نيز به عنوان کارشناس و مهمان ويژه، پس از ارائه آثار، به نکاتي لازم و کاربردي اشاره کرد.

پايان‌بخش محفل نيز پذيرايي از شرکت کنندگان با تغذيه سالم بود.

اين برنامه با همکاري دفاتر طنز حوزه هنري استان‌هاي يزد و فارس و انجمن تغذيه سالم(آفتاب‌گستر) برگزار شد.

علاقه‌مندان مي‌توانند آثار نثر و نظم خود را براي ارائه در محافل ماهانه طنز «قندشکن» به رايانامه qandshekan@gmail.com  ارسال کنند.

محافل ماهانه طنز «قندشکن» چهارشنبه اول هرماه در حوزه هنري يزد واقع در چهار راه فاطميه، ابتداي خيابان آيت الله کاشاني، کوچه آزادي برگزار مي‌شود و ورود براي علاقه‌مندان آزاد و رايگان است.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311132
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.